پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و کلانتری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری فارس گفت: باید در مرحله پذیرش حوزه دقت داشته باشیم و با یک دقت فراوان پذیرش را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کلانتری، عضو مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در رزمایش تهذیبی-تربیتی مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه استان فارس که با حضور معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سالن ولایت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه تربیت مقوله‌ای بسیار مهم و پیچیده و قابل تأمل است، اظهار کرد: عالم تربیت بسیار شبیه به عالم تعلیم است.

وی در ادامه افزود: در عالم تکوین یک کشاورز و باغدار برای اینکه بتواند محصولی برداشت کند سه مرحله کشت، داشت و برداشت را طی می‌کند، که کشت یک امر آنی بوده در واقع آن چیزی که مهم است مرحله داشت است که گاهی یک سال برای آن صبر می‌کند اگر مرحله داشت دقیق و کارشناسانه نباشد محصول خوب برداشت نخواهد شد، تربیت نیز این‌گونه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قطعاً یک مربی غیر مهذب نمی‌تواند مدیر باشد، باید برای تربیت و پرورش طلاب یک حساب ویژه‌ای باز کرد، بدون اهتمام به مرحله داشت محصول خوبی نخواهیم داشت، باید دقت داشت که یک کشاورز حتی برای مرحله داشت هم یک بذر بد نمی‌کارد؛ لذا باید در مرحله پذیرش حوزه دقت داشته باشیم و با یک دقت فراوان پذیرش را انجام دهیم.

وی در پایان به تفاوت‌های تعلیم و تربیت پرداخت و عنوان کرد: تعلیم انتقال معلومات اما تربیت به معنای پرورش و به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha