پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 944464
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
باقری کیا

حوزه/ مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان، در نشست آشنایی با اصول و مبانی نظام اسلامی به تبیین «جایگاه ولایت فقیه» پرداخت و گفت: در مجموعه هستی مقدس‌ترین حقیقت، خداوند و سپس دین خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت‌الاسلام والسلمین غلامرضا باقری‌کیا، مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان، در نشست  آشنایی با اصول و مبانی نظام اسلامی با موضوع «جایگاه ولایت فقیه در میان ولایت‌های دینی»، گفت: در مجموعه هستی مقدس‌ترین حقیقت، خداوند و سپس دین خداست، بدین منظور که ۱۲۴ هزار پیامبر معصوم(ع) در خدمت دین بودند و در این راه صدمات، رنج‌ها و شکنجه‌های زیادی را به جان خریدند که همواره این اتفاقات را می‌توان نشان‌دهنده عظمت دین خدا دانست.

وی ادامه داد: بر این اساس، ما نیز در زمان و در حد توان خود در برابر دین خدا وظایفی داریم، اولین وظیفه ما شناخت صحیح، جامع و کامل از دین است تا بتوانیم دین را آنگونه که باید، شناسایی کنیم.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: در حقیقت اگر ما مجموعه حیثیت ترکیبی دین را به یک خیمه تشبیه کنیم، برای آنکه این خیمه دین، سرپا بماند و فروکش نکند، نیاز به پایه های زیادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین باقری کیا افزود: مسائلی همچون قانون و قانونگذاری، ابلاغ دین که منظور ابلاغ وحیانی است، تبیین، تشریح و تفسیر دین، اجتهاد و استنباط در دین، اجرا و پیاده کردن دین و لازمه اجرا تشکیل حکومت اسلامی است و به معنای وسیع متناسب با خود که همانا قوه مجریه است، قوه حافظیه، قوه دفاعیه، قوه امداد غیبی دین، قوای فدویه دین و در نهایت هم قوه قضائیه به عنوان پایه‌های دین هستند که ما به این امور نیاز داریم.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha