شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست اقتصاد مقاومتی باحضور جمعی از اساتید و بانوان طلبه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهراء شهرستان مهریز برگزار شد.

حوزه/ نشست اقتصاد مقاومتی باحضور جمعی از اساتید و بانوان طلبه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهراء شهرستان مهریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، نشست اقتصاد مقاومتی با حضور خانم زارع خورمیزی، فارغ التحصیل حوزه علمیه و کارآفرین شهرستان مهریز برگزار شد.

در ابتدای این نشست خانم زارع خورمیزی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در منطقه و جهان اسلام دانست، افزود: حضرت  امام خمینی(ره)  از  انقلاب اسلامی با عناوینی از قبیل معجزه قرن  و انفجار نور یاد کردند و همین کلمات برای توصیفی  انقلاب اسلامی ایران کفایت می کند.  

وی در ادامه بیان کرد: دهه فجر و رسیدن سالروز پیروزی  انقلاب اسلامی فرصت مناسبی جهت بازخوانی انقلاب اسلامی  و تبیین دستاوردهای انقلاب و پیشرفت های جمهوری اسلامی هست هرچند یکی از اهداف مهم دشمن در جنگ نرم در انقلاب اسلامی ایجاد یأس و نامیدی در جامعه ب ویژه در نسل جوان از طریق سیاه نمایی و بزرگ جلوه دادن مشکلات اقتصادی و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی هست.

این طلبه کارآفرین افزود: بهترین فرصتها در کشور ما هست و باید با کارآفرینی چرخه اقتصاد را به گردش در آورد، در کشور ما سال‌های زیادی با عناوین مختلفی در زمینه اقتصادی نامگذاری شد تا امسال که به نام جهش تولید نامگذاری شد و ما باید تلاش خود را در راستای تولید ملی وپیشرفت به کار گیریم.

 وی اضافه کرد: امام علی (ع) می فرماید: «اگر علم را به مرحله عمل در آوردیم ماندگار می شود و آن زمان هست که رشد می کند و توسعه می یابد  ولی اگر علم همرا عمل نباشد آن موقع است رخت برمی‌بندد و نابود می شود.»

خانم زارع خورمیزی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز می فرمایند: در زمینه اقتصاد، مشکلاتی وجود دارد که اولا با حرف زدن رفع نمی شود؛ بلکه برای حل مشکلات ابتکار عمل لازم است و ثانیا حل مشکلات اقتصادی را باید از درون حل کرد و ستون فقرات اقتصاد مقاومتی عبارتند از تقویت تولید داخلی و اگر این کار تحقق پیدا کرد و همت ها متوجه این مسئله شد مسائل کار به تدریج حل می شود  و کار و کارگر ارزش پیدا می کند.

وی در پاسخ به اینکه «چگونه یک بانوی طلبه در کنار امر تحصیل می تواند به کار هم بپردازد؟»، گفت: بهترین الگوی بانوان حضرت فاطمه زهرا(س) هستند و می توانند ایشان را به عنوان الگوی خود قرار دهند و زنان ما باید علاوه بر امر تحصیل و خانه داری، در زمینه تولید محصولات خانگی و کارآفرینی هم فعالیت داشته باشند.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست طلبه کارآفرین به سوالات طلاب و اساتید در زمینه تولید محصولات خانگی پاسخ داد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha