جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ابوترابی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای زعامت رهبر در نظام اسلامی، مدیریت و هدایت جامعه با معارف قرآن و عترت است، گفت: همان طور که حضرت آقا نیز فرمودند، انقلاب اسلامی تحقق یافت و نظام اسلامی نیز شکل گرفت، اما با دولت اسلامی فاصله داریم و لازمه آن نیز تلاش همه مجموعه‌های نظام خصوصا جوانان در چله انقلاب یا چله‌های بعدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت آیت‌الله سیدرضا فاضلیان، با اشاره به اینکه خطه همدان دارای علمای بسیاری در طول تاریخ بوده، اظهار داشت: یکی از این علما، آیت الله فاضلیان بود که از او باید به عنوان ستاره از این آسمان پر نور یاد کرد.

وی افزود: آیت الله فاضلیان به عنوان یکی فعالان عرصه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، تربیت یافته مدرسه آیت‌الله آخوند ملاعلی همدانی بود که ثمره حضور چنین شخصیت های بزرگی در جامعه، جوانانی بود که در دفاع مقدس و انقلاب به افتخار آفرینی مشغول بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه اقتدار و امنیت امروز ما محصول اقدامات همین چهره های قدیمی در تربیت افراد است، گفت: همان طور که آیت‌الله فاضلیان می گفتند، "جوانان دیروز، شاگردان قولی ما بودند و امروز استادان عملی ما شدند".

وی با بیان اینکه امروز سرمایه امت اسلام، دستاورد حضور و تلاش علما و فقها و تربیت‌یافتگان مدرسه امام صادق(ع) است، خاطر نشان کرد: اگر این حلقه اتصال علمی، فقاهتی و دینی با مدرسه اهل بیت(ع) نبود، امروز شاهد حضور علمایی همچون آیت‌الله فاضلیان نبودیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ای علما حامل پیام نبوت و اهل بیت برای جامعه بودند، گفت: آنچه در رفتار این بزرگان مشهود بود، یکسان بودن رفتار و عمل آنها بود که باعث جذب شدن بسیاری از جوانان به آنها می‌شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای زعامت رهبر در نظام اسلامی، مدیریت و هدایت جامعه با معارف قرآن و عترت است، یادآور شد: همان طور که حضرت آقا نیز فرمودند، انقلاب اسلامی تحقق یافت و نظام اسلامی نیز شکل گرفت، اما با دولت اسلامی فاصله داریم و لازمه آن نیز تلاش همه مجموعه‌های نظام خصوصا جوانان در چله انقلاب یا چله‌های بعدی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه مدیران در سطوح مختلف در نظام اسلامی باید هم آراسته به مقام علم و تخصص باشند و هم عدالت مطرح کرد: یکی از اصلی ترین رسالت‌ فقها در طول تاریخ هموار کردن مسیر دست یابی به دولت اسلامی بوده که در این راه حضرت امام(ره) و سپس رهبر معظم انقلاب، این وظیفه را بر دوش داشته و دارند.

وی با بیان اینکه باید ضمن آشنایی با سیره علمای اسلامی، آنها را به عنوان الگو انتخاب کنیم، عنوان کرد: همه علما دارای اهداف مهمی بوده اند که برای رسیدن به آن برنامه ریزی دقیقی داشته اند.

امام جمعه موقت تهران اولین هدف علما را معرفت نفس و شناخت خود برشمرد و گفت: اگر جوانان می‌خواهند در آینده جهان اسلام فرد موثری باشند باید در گام اول خود را بشناسند و به نسبت به نفس خود معرفت پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه نفس انسان هر عمل و اندیشه‌ای که برخلاف فطرت عقل و موازین شرع باشد را متوجه می شود، بیان کرد: این علما به درجه ای از تقوا رسیده بودند که صدها برابر از آنچه امروز نگران ویروس کرونا هستیم، آنها نگران و مراقب نفس خود بودند و هرجایی که این احتمال را می دادند که نفسشان آسیب می بیند، سریعا از آنجا دوری می کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه وجود تقوا، آفرینش امنیت برای انسان را به همراه دارد، یادآور شد: یکی از موضوعاتی که امروز باید نسبت به آن مرقب باشیم، فضای مجازی است که تهدید بزرگی برای جوانان و خانواده ها است و اگر مراقب نباشیم، شاهد آسیب‌های فراوانی خواهیم بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ملت ایران در اوج اقتدار نظامی، علمی و سیاسی قرار دارند، اظهار داشت: امروز لازم است با حراست از سرمایه ها و زیر ساخت های موجود، شاخص‌های کلان اقتصادی، نرخ تورم و تولید نیز در جایگاهی قرار گیرد که شایسته این ملت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha