پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان با گلایه از اینکه چندین ساختمان مدارس حوزه علمیه در سطح استان به مدت ده سال است که بدون تغییر باقی مانده است، گفت: متاسفانه از ۱۲۰۰ روستا استان همدان، تنها ۲۰۰ روستا دارای امام جماعت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در اجلاس استانی نماز، با تاکید بر اینکه توجه به مسئله نماز از مسائل اصلی جامعه اسلامی است، اظهار داشت: نزول همین یک آیه " الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ" را باید برای توجه به امر نماز کافی بدانیم.

وی با اشاره به اینکه در طول ۴۲ سال گذشته زمینه توجه به نماز در کشور فراهم شده است، گفت: نسبت به مسئله اقامه نماز در جامعه قدم‌های خوبی برداشته شده، اما در حوزه زیر ساخت‌ها نیاز به حمایت از طرف مسئولان استانی و کشوری داریم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان افزود: متاسفانه از ۱۲۰۰ روستا استان همدان، تنها ۲۰۰ روستا دارای امام جماعت هستند و هزار روستای باقی مانده، بدون نماز جماعت و امام جماعت روزها را سپری می‌کنند، که حتی از این بین نیز حدود ۷۰ روستا جمعیتی بیش از هزار نفر دارند.

وی با بیان اینکه مردم این کشور برای تداوم اسلام و انقلاب شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌اند، گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه اعزام مبلغ به این روستاها با آن مواجه هستیم مسئله کمبود بودجه است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بالاترین مبلغ دریافتی طلبه طرح هجرتی یک میلیون پانصد هزار تومان است، مطرح کرد: این مبلغ حتی با حداقل حقوق قانون کار نیز تناسب ندارد و لذا چطور می‌توانیم دیگر طلاب را برای حضور در روستاها تشویق کنیم.

وی خواستار اقدام جدی در این زمینه شد و گفت : اگر امکان اعزام روحانی دائم را نداریم،  امیدواریم حداقل برای این روستاها بتوانیم شب‌های جمعه مبلغانی را اعزام کنیم تا در بین مردم به سوال‌ها و شبهات آنها پاسخ دهند، البته لازم به ذکر است که در مناسبت‌های طول سال حوزه علمیه به تمامی روستاها برنامه اعزام مبلغ را دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گلایه از اینکه چندین ساختمان مدارس حوزه علمیه در سطح استان به مدت ده سال است که بدون تغییر باقی مانده است، گفت: کدام ورزشگاه در این کشور وجود دارد که ده سال بدون تغییر باقی بماند و ساخت آن متوقف شود، در حالی که این اتفاق در حوزه‌های علمیه که غریب هستند در حال رخ دادن است.

وی با تاکید بر اینکه برای تربیت نماز اقامه کن، باید حداکثر سرمایه گذاری را داشته باشیم، اظهار داشت: هر جا مشکلی وجود دارد، همچون گرانی و کمبودها، همه پیکان‌ها به سمت حوزه است، اما واقعیت حوزه‌ها و طلاب مظلوم چیز دیگری است که امروز آن را بیان می‌کنم.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان با اشاره به اینکه نه تنها حوزه‌های استان که بسیاری از حوزه‌های سراسر کشور نیازمند حمایت معنی و مادی مسئولان هستند، یادآور شد: خدا می‌داند برای ساخت این حوزه‌ها و تربیت طلاب در آن چه خون دلهایی خورده شده و چه تلاش‌هایی صورت گرفته است و این ما هستیم که امروز باید از این اقدامات حمایت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha