پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به ارائه گزارشی از گروههای جهادی حوزه‌ استان پرداخت و افزود: با توجه به تشکیل دبیرخانه گروه‌های جهادی حوزوی زیر نظر آیت‌الله اعرافی، تعداد ۱۷ گروه جهادی طلاب مدارس علمیه استان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حوزه علمیه استان بوشهر به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه علمیه استان پرداخت و گفت: در بخش پژوهشی دوره دانش افزایی اساتید برگزار شده است که در طول این دوره تعداد ۴۶ نفر از اساتید مدارس علمیه استان به صورت مجازی (آنلاین) در این کلاسها شرکت کردند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر برگزاری مراسم جشنواره علامه حلی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره حلی و اهداء جوایز به ۹ نفر از برگزیدگان استانی و ارسال مقالات به جشنواره کشوری علامه حلی به همراه مشارکت فعال در برگزاری جشنواره پژوهشی علامه بلادی بوشهری از دیگر برنامه های پژوهشی بوده است.

وی همچنین برگزاری جلسات و نشست های ایام هفته پژوهش با حضور دانشگاهیان و پیگیری فعالیت‌های مدارس، سامان بخشی اولیه به کانونها علمی مدارس و جمع آوری و ارسال اطلاعات آن کانون‌ها به قم، گردآوری جدید ترین اطلاعات کتابخانه های مدارس علمیه، فعال نمودن شورای پژوهش استان و رابطین و معاونان پژوهش مدارس علمیه استان و برگزاری چندین جلسه شورای پژوهش استان از دیگر برنامه های پژوهشی عنوان کرد.

حجت الاسلام خدری در ادامه به برخی فعالیت های حوزه علمیه استان در بخش آموزشی اشاره کرد و گفت: به روزرسانی و فعال نمودن گروه های علمی و تربیتی مدارس به تعداد ۱۳ گروه و تعداد ۲۸ عضو، بازدید و ارزیابی آموزشی و پژوهشی به صورت حضوری از همه مدارس علمیه استان در مهر و آبان ۹۹، برگزاری امتحان شفاهی سطح ۱ و ۲ و ۳ به تعداد ۷۰ نفر سطح یک توسط استان به صورت حضوری و مجازی و سطوح عالی تعداد ۵۰ نفر توسط ستاد به صورت مجازی و برگزاری دروس مدارس به صورت منظم در فضای مجازی و اتمام همه محدوده های درسی و برگزاری امتحانات کتبی نیمسال اول از طریق فضای مجازی از جمله این فعالیت ها است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر همچنین به ارائه گزارشی از معاونت تبلیغ و فرهنگی پرداخت و گفت: سرکشی و نظارت بر مبلغین هجرت و مدارس امین و مبلغین بینات (۲۷ نفر مبلغ و ۵۵ نفر مبلغه) و راه اندازی و تقویت گروه های تبلیغی فرهنگی از مهم ترین فعالیت ها در این بخش است.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰ گروه فرهنگی تبلیغی در استان فعال است گفت: کار این گروه ها در زمینه های مختلف تبلیغی اعم از دانش آموزی دانشجویی اصناف فضای مجازی و حرکت های جهادی در مناطق محروم هست که در راس گروه یک روحانی با حداقل سطح دو و نیروهای گروه طلبه ها هستند.

حجت الاسلام خدری، راه اندازی سه مهد امین در استان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: مهدهای امین طرح جدیدی است که با هماهنگی حوزه با آموزش و پرورش طلاب حداقل سطح دو می توانند مهد امین و پیش دبستانی با مجوز رسمی راه اندازی کنند. فعلا مجوز سه مهد امین اخذ شده که یکی در برازجان و دیگری در خورموج و یکی در عسلویه فعال است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر برگزاری دوره های آموزشی ویژه مبلغین و مبلغات مدارس چهار دوره در بستر مهارت خانه طلاب را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: مهارت خانه طلاب سایت مرکز آموزشهای کاربردی حوزه علمیه است که تعداد ۸۳ دوره در اون تعریف شده و طلاب می توانند با ثبت نام از دوره های آن بصورت آفلاین بهره ببرند و گواهی شرکت در دوره بگیرند. طبق هماهنگی صورت گرفته بعضی از دوره ها رو بصورت گروهی برای طلاب مدارس و استان ها برگزار می کنند که استان در حال راه اندازی شعبه استانی مرکز آموزشهای کاربردی در استان می باشد.

وی  زمینه سازی و برگزاری دوره های آموزشی جهت طلاب در بستر مهارت خانه طلاب،  شرکت منظم در جلسات شورای تبلیغ استان (سازمان تبلیغات)، همکاری با نهادها و ادارات استان در جهت پیشبرد اهداف حوز، حمایت از روحانیون هجرت فعال در عرصه کرونا، هماهنگی در جهت ساخت مستند روحانیون فعال هجرت، پیگیری جهت تکمیل اطلس تبلیغی استان را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

حجت الاسلام خدری با اشاره به اطلس تبلیغی استان، گفت: اطلاعات روحانیون و تبلیغی استان اعم از دانشجویی دانش آموزی اقشار و اصناف و مناطق دارای روحانی، اطلاعات ائمه جماعات مساجد و مدارس، پتانسیل های تبلیغی استان اعم از ادارات مساجد روستا ها و مراکز مختلف و پیگیری جهت بروزرسانی اطلس مناطق اهل سنت استان و پیگیری مراحل دریافت مجوز شعبه آموزش های کاربردی شعبه استان که نقش مهم در مهارت ورزی طلاب خواهد داشت از دیگر کارهایی است که در حوزه معاونت تبلیغ و فرهنگی صورت گرفته است.

حجت الاسلام خدری به ارائه گزارشی از معاونت تهذیب و تربیت پرداخت و گفت: برگزاری رزمایش تهذیب استانی با حضور معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور و مدیران مدارس، شرکت مدیر مرکز در اجلاسیه های استانی معاونت تهذیب، ساماندهی طرح پایش قرآن و پیگیری و برگزاری مصاحبه ها و امور مربوط به تلبس از فعالیت های این معاونت است.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در بخش امور طلاب حوزه علمیه استان پرداخت و گفت: ساماندهی ۴۰۰ طلاب جهادگر، جمع آوری و کمک مالی طلاب به بیماران به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، تولید ۲۰۰ هزار عدد ماسک، توزیع شش هزار بسته معیشتی و کارت هدیه، کمک ۵۰ میلیونی طلاب برای تهیه بسته معیشتی، فعال و راه اندازی خانه های هلال با همکاری هلال احمر در هشت مدرسه، اعزام ۱۰۰ نفر از طلاب به عنوان سرباز وظیفه در آموزش و پرورش و سایر نهادها، برگزاری کمیته بسیج طلاب استان، سرکشی و تکریم از خانواده های شهدا، برگزاری جلسات بصیرت افزایی و پیگیری امور مربوط به سلامت کادر، طلاب، اساتید در ایام کرونا از مهمترین فعالیت ها در بخش امور طلاب بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به ارائه گزارشی از گروه های جهادی حوزه‌ استان پرداخت و افزود: با توجه به تشکیل دبیرخانه گروه‌های جهادی حوزوی زیر نظر آیت‌الله اعرافی، تعداد ۱۷ گروه جهادی طلاب مدارس علمیه استان راه اندازی شد.

حجت الاسلام خدری، تدوین سند چشم انداز حوزه علمیه استان بوشهر را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha