جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوازدهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی «چهارسوق»

حوزه/ دوازدهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق طی روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دوازدهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق که از سوی مؤسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان برگزار می‌شود، میزبان کارشناسان و اساتید حوزه تعلیم و تربیت با شعار هم‌افزایی برای تحول در آموزش خواهد بود.

محمد آزین، دبیر رویداد، درباره ضرورت‌ها و دلایل برگزاری این رویداد اظهار کرد: شبکه‌سازی میان فعالان تعلیم و تربیت یکی از مهمترین اهداف چهارسوق است. در واقع مهمترین کارکرد جامعه چهارسوق برقراری شناخت و ارتباط میان فعالان تعلیم و تربیت به منظور توانمند شدن و هم‌افزا شدن اعضای این جامعه است.

وی افزود: بسیاری از معلمان از روش‌های نوآورانه و جذاب برای ارائه آموزش‌های خود استفاده می‌کنند. مجموعه‌های نوپا، با نوآوری‌های جذاب روش‌های تربیت و یادگیری را کارآمدتر کرده‌اند، پژوهشگران و متفکران دغدغه‌مند، به دنبال یافتن پاسخ‌های مؤثر برای مسائل نظام تعلیم و تربیت هستند. انتقال این تجربیات نوآورانه بومی از دیگر اهداف چهارسوق است.

آزین بیان کرد: ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت از مطالبات جدی این روزهای مردم و مسئولان است. چهارسوق از سوی دیگر، ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت را از طریق شناخت، شبکه‌سازی و توانمندسازی فعالان خبره تعلیم و تربیت و تقویت امید، نشاط و نوآوری در بین عموم فعالان جامعه تعلیم و تربیت کشور دنبال می‌کند.

دبیر رویداد چهارسوق تصریح کرد: چهارسوق در حال حرکت به‌سوی شکل‌دهی جامعه فعالان تحول‌خواه تعلیم و تربیت است. جامعه چهارسوق از اعضای حقیقی و حقوقی متنوعی تشکیل خواهد شد که دغدغه مشترک‌شان، تحول‌خواهی بومی در نظام تعلیم و تربیت است. این حرکت طی سال‌های گذشته به‌صورت مستمر پیش‌رفته و به یاری خداوند در آینده نیز رشد طبیعی و تدریجی خود را خواهد داشت.

وی در زمینه جزئیات برگزاری رویداد چهارسوق دوازدهم اضافه کرد: دوازدهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق شامل برنامه‌های متنوع از جمله شبکه‌سازی، ارائه‌های دوازده سخنران و جلسه پرسش و پاسخ با آن‌ها و نشست‌های تخصصی پیرامون مسائل کلان آموزش و پرورش خواهد بود.

آزین اظهار کرد: سارا سلیمی‌نمین، مدیر و مؤسس مدرسه و مرکز نوآوری آب و آینه، مرضیه هزاره، معلم دانش‌آموزان افغانستانی، اردوان مجیدی، پژوهشگر و معمار سیستم در حوزه تعلیم و تربیت و برنامه درسی، اسماعیل آذری‌نژاد، استاد حوزه علمیه شهر دهدشت، سیدمحمدکمیل حسینی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، هنری تحقیقاتی آرمانا، فرزانه شهرتاش، پژوهشگر و مدرس حوزه آموزش فلسفه و سواد خواندن سیداحمد رحیمی، عضو هیئت علمی دانشگاه ایالتی فلوریدا، سیده‌رباب صدر، رئیس هیئت‌مدیره مؤسسات امام موسی صدر، حمید اسکندری، تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی مدرسه ایران، میرحامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس صدرا، مهدی فیاضی، کارشناس فرهنگی و آموزشی بین‌الملل و سهراب ابودرخانی‌فرد، مدیرعامل موسسه آموزشی آلاء از جمله سخنرانان این رویداد هستند.

دبیر رویداد چهارسوق در پایان تصریح کرد: چهارسوق دوازدهم، در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اسفندماه سال جاری به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت ‌نام می‌توانند به پیوند ed۱.ir/ch۱۲f مراجعه و یا با شماره ۰۲۱۶۶۹۵۶۲۱۳ تماس گیرند.

دوازدهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی «چهارسوق» برگزار می‌شود

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha