جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
المصطفی

رؤسا و شورای نمایندگی های جامعةالمصطفی گلستان و خراسان، در نمایندگی خراسان دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این دیدار، که با هدف بررسی توانمندی های دو نمایندگی در زمینه آموزشی، فرهنگی- تربیتی، پژوهشی و توسعه همکاری های نمایندگی ها و همچنین استفاده مؤثر از ظرفیت های طرفین برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا صالح، اظهار داشت: جامعةالمصطفی امروز در جایگاهی قرار گرفته که آنچه از گذشتگان و از زمان حیات معصومان(علیهم السلام) تا به امروز به دست ما رسیده است، باید به جهانیان معرفی کند و این جایگاه بسیار ارزشمند است.

نماینده جامعةالمصطفی در استان خراسان رضوی(ع) ادامه داد: پایه های تمدن اسلامی در مدینةالنبی(ص) و در زمان حیات اهل بیت(علیهم السلام) شکل گرفت و ما در این برهه زمانی باید آنها را متوجه هدف عالی و جهانی کنیم.

عضو شورای اندیشه ورزان اندیشکده المصطفی، در ادامه، به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح تقریب مذاهب و تأسیس مجمعی به نام «دارالمصطفی للتقریب» در نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان اشاره کرد و افزود: با وجود فعالیت‌های خاص نمایندگی گلستان، پیوستن آن به این مجمع، موجب تکمیل تر شدن این طرح می شود.

وی، در پایان، ضمن پیشنهاد ایجاد واحد درسی به نام «درسنامه تقریب» در نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان، برای گسترش همکاری بین دو نمایندگی به مواردی مانند همکاری مشترک در حوزه نشریات کلامی و فقهی، دوره‌های مشترک تقریب مذاهب با میزبانی نمایندگی المصطفی در استان خراسان رضوی(ع)، کرسی های نظریه پردازی تقریب، اردوهای دوجانبه پژوهشی، تدوین متون، تبادل استاد، فقه مقارن و کلام مقارن اشاره کرد.

همچنین در این نشست حجت الاسلام والمسلمین علی تقوی، نماینده جامعة‌المصطفی در استان گلستان، ضمن معرفی و بیان اولویت‌های آن نمایندگی، از ویژگی های بارز نمایندگی گلستان، به سه مورد تجلی عملی تقریب مذاهب با اجرای برنامه ها و مراسم عبادی خاص، همزیستی مسالمت آمیز و تألیف قلوب اشاره کرد.

وی بررسی و امکان سنجی برای همکاری طرفین در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی- تربیتی را مطرح نمود و اظهار امیدواری کرد در سطح همکاری های مشترک، به ویژه پژوهشی و کتابخانه ای، بتوانیم همکاری‌های خود را بیش از پیش افزایش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha