جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فرماندارکاشان

حوزه / فرماندار ویژه کاشان گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با بهره گیری از کتابخانه های سیار از روستاهای شهرستان آغاز و به تمام نقاط شهرستان کاشان گسترده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، علی اکبر مرتضایی قهرودی، صبح چهارشنبه ششم اسفند در سومین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان اظهار داشت: روستا محل توسعه و کارآفرینی است که به دلیل مسافت با شهرها، لازم است ایجاد کتابخانه در روستاها در دستور کار قرار گیرد و کتابخانه های سیاری که ایجاد می شود، مقصد نخست آنها روستاهای شهرستان باشد.

وی اضافه کرد: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین روستاییان، ابتدا نیازسنجی هایی صورت گرفته و کتاب های مورد نیاز به جوانان و نوجوانان تهیه و به آنان هدیه شود تا پیش زمینه ای برای جذب آنها به کتابخوانی فراهم گردد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان در ادامه افزود: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کاهش معضلات اجتماعی و بزه کاری نقش موثری خواهد داشت که با اقدام موثر و مفید جوانان اوقات فراغت و زمان های طلایی خود را به کسب علم و دانش و مهارت های لازم اختصاص می دهند.

مرتضایی خاطر نشان کرد: عید نوروز امسال نیز کشور و شهرستان کاشان با شرایط کرونایی مواجه است که بر اساس ضرورت محدودیت هایی برای کاهش تردد و ممنوعیت ها اعمال می شود که ایجاد کتابخانه های سیار در سطح شهرستان می تواند برای افرادی که در منزل هستند مفید بوده و از کتاب ها استفاده مناسب نماید.

فرماندار ویژه کاشان  در پایان از شغل کتابداری به عنوان یکی از مشاغل تخصصی فرهنگی یاد کرد و بیان داشت:  نوع ارتباط کتابدار در کتابخانه ها با مراجعین و معرفی کتاب های مفید به جوانان می تواند در جذب مخاطب موثر باشد که ضرورت دارد از افرادی که در ترویج فرهنگ کتابخوانی فعالیت دارند تقدیر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha