سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سلیمانی

حوزه / نماینده ولی فقیه درکاشان از شرکت مخمل و ابریشم کاشان بازدید کرد و پای صحبت های مهندسان و کارگران این واحد تولیدی نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه درکاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهریک شنبه دهم اسفند به اتفاق دادستان انقلاب و عمومی شهرستان کاشان، بازدید دو ساعته ای از قسمت های مختلف ایشرکت مخمل و ابریشم کاشان داشت و پس از گفتگو با مدیران، مهندسین و کارگران، نماز ظهر و عصر را در این شرکت اقامه کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان در جمع مدیران و مهندسان شرکت مخمل و ابریشم کاشان، احیای این شرکت بزرگ تولیدی را کار ارزشمندی دانست و گفت: صدای کارخانجات بزرگ کاشان در گذشته تسکین دهنده روح و روان مردم بود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید براحیای کارخانجات کاشان، یادآورشد: احیای فرهنگ به صدا درآمدن سوت کارخانجات در کاشان  مردم را  به تلاش، کار و پویایی بیشتر در این شهرستان تشویق می کند.

وی از شهرستان کاشان به عنوان مادر نساجی ایران نام برد و تصریح کرد: لاجوردی و تفضلی ها نقش محوری در صنعت نساجی کشور داشتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تاکید کرد: احیاگران کارخانجات مخمل و ابریشم و نساجی کاشان با نوسازی باید آهنگ، موسیقی این صنعت را به گوش جهانیان برسانند.

در ابتدای این دیدار، دکتر مهدی اخباری مدیر عامل کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان با ارائه گزارشی از فعالیت ها، اظهار کرد: این واحد تولیدی به دلیل ترکیب زیبا و هوشمندانه ماشین آلاتش ،طاوس نساجی ایران شناخته می شد.

مدیر عامل کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان با بیان اینکه تولید این کارخانه در سال ۱۳۸۸ به صفر رسیده بود، گفت: با احیای این شرکت تولیدی با تلاش مدیریت و کارگران و تعمیر ماشین آلات قدیم، تولید ماهانه این شرکت در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار متر می باشد.

وی بابیان اینکه قدمت ۹۰ درصد ماشین آلات این کارخانه به جنگ جهانی دوم می رسد. افزود: به دلیل بی نظیر بودن تولیدات مخمل این شرکت در سراسر ایران قرار شده ورود مخمل از گمرکات به داخل کشور ممنوع و از تولیدات  مخمل این شرکت در کشور استفاده شود.

اخباری، از وارد شدن این شرکت به بورس، عدم بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی و سود دهی شرکت پس از۳۰  سال خبرداد و ابراز داشت: تولیدات شرکت با انعقاد قرارداد پیش فروش شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha