پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علی عباسی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی گفت: جبهه استکبار امروز پس از جنگ‌افروزی‌های متعدد در منطقه، به این نتیجه رسیده است که تنها از طریق جنگ سخت نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد و باید آن را با جنگ رسانه‌ای و تخریب افکار عمومی همراه سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی در دیدار خانواده معزز شهدا، اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی،  مطالب بسیاری درباره عظمت  مقام شهادت و شهید و تقدیم جان در راه خدا بیان شده است که جا دارد ما انسان‌های گرفتار در تعلقات دنیایی، توجه بیشتری به این نکات داشته باشیم.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به آیه ۲۰۷ سوره بقره، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین  سرمایه انسان‌ها در این عالم، جانی است که  در اختیار آنها قرار دارد. آنچه در برابر این سرمایه خود باید به دست آوریم، مقام قرب الهی و بهشت است. اگر این سرمایه در این مسیر هزینه شود، در عرصه عالم سود کرده‌ایم، ولی اگر مسیر دیگری انتخاب کرده باشیم و سرمایه ما به کس دیگری به جز خدای متعال فروخته شد، دچار زیان و خسارت شدیدی می‌شویم.

وی، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی(ع)، تصریح کرد: مفتخریم که دست پدری پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام علی(ع) بر سر همه ماست. پیامبر مکرم(ص) فرمودند من و علی پدران این امت هستیم. همه صفات کمالی انسان همچون تقوا، زهد، شجاعت، صبر و عدالت‌خواهی در وجود مبارک حضرت علی(ع) جمع شده است، ‌یک خصوصیت برجسته آن حضرت  شهادت، آن هم در محراب عبادت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به تفقد پیامبر مکرم(ص) از خانواده جعفر طیار پس از شهادت ایشان در جنگ موته، توجه به خانواده معزز شهدا را سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) برشمرد و ابراز داشت: قدردانی از ایثارگرانی که جان خود را در مسیر اهداف اسلامی، تأمین امنیت، عزت و شرف جامعه تقدیم نموده‌اند، وظیفه همه مسئولان و جامعه است. شهدا حجت‌های الهی برای ما هستند و در محضر خداوند، گواه و شاهد اعمال ما خواهند بود. فرزندان و خانواده‌های عزیز شهدا، دلتنگی‌هایی دارند، ‌ولی باید به این نکته توجه کنید که پدران شما آن قدر عظمت یافته‌اند که دست پرمحبت آنان، امروز بر سر همه جامعه  است و این افتخاری بزرگ برای شماست.

وی توجه و حفظ اهداف و پیام شهدا را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و یادآور شد: نباید لحظه‌ای از اهدافی که شهدای عزیز ما، جان ارزشمند خود را برای آن فدا نموده‌اند، غافل شویم. در دنیای غیرعادلانه امروز، شهدا پیام‌آور معنویت، عدالت، توجه به خدا و احکام الهی هستند. حفظ و رساندن پیام شهدا به نسل‌های بعدی، وظیفه همه ماست. اگر فرهنگ معنوی و احکام  اسلامی در جامعه تضعیف شود، در حقیقت به آن اهداف والا آسیب رسیده است.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به روی آوردن دشمن به جنگ نرم و جنگ روانی برای به زانو درآوردن ملت و نظام اسلامی، ابراز داشت: جبهه استکبار امروز پس از جنگ‌افروزی‌های متعدد در منطقه، به این نتیجه رسیده است که تنها از طریق جنگ سخت نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد و باید آن را با جنگ رسانه‌ای و تخریب افکار عمومی همراه سازد. این جنگ، پیچیدگی بیشتری دارد و باید با دقت، بصیرت و هوشیاری، ترفندهای دشمن را در زمینه تخریب اذهان عمومی و ایجاد ناامیدی خنثی نمود که این وظیفه‌ همه آحاد، به ویژه خواص و نخبگان، است.

وی با تشبیه شرایط امروز با دوران جنگ تحمیلی، اذعان داشت: البته در زمان جنگ هشت ساله، در شرایط دشوارتری بودیم که با عنایت الهی و ایثار پدران شما، ملت ما از آن شرایط سخت با سربلندی خارج شد. امروز نیز دشمن بیشتر با جنگ اقتصادی، معیشت مردم را هدف قرار داده است که بی‌شک با تلاش مسئولان و همدلی عموم مردم، از این مرحله نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در پایان، خاطرنشان کرد: احساس می‌شود آگاهی مردم درباره جنگ نرم دشمن روز به روز بیشتر می‌شود و افکار عمومی در این زمینه حساس‌تر شده است. در عین حال این تکلیف همه ما، به ویژه مراکز علمی و فرهنگی، است که در برابر هجوم رسانه‌ای دشمن به وظایف خود برای خنثی نمودن توطئه‌ها و آگاهی‌بخشی به جامعه عمل نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha