جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درختکاری

حوزه/ در آستانه روز درختکاری، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یک اصل نهال غرس کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری امروز ( چهارشنبه، ۱۳ اسفند) در آستانه روز درخت‌کاری و هفته‌ی منابع طبیعی، یک اصله نهال غرس کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام سپس در سخنان کوتاهی حفظ و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست را رسالت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را در این راستا ملکف دانست و تاکیدکرد: ما در قانون اساسی نسبت به این معنا مکلف هستیم و هم نظام جمهوری اسلامی در این جهت به حمدالله کوشا بوده و نقش گسترده‌ای را ایفا کرده است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: این‌که شخص مقام معظم رهبری همه ساله خودشان شخصاً در این امر مشارکت می‌کنند و به‌طور نمادین نهال غرس نهال می‌کنند و توصیه‌های قابل‌توجهی را معمولاً برای محیط‌زیست و منابع طبیعی و هم ضرورت غرس نهال دارند این‌ها همه حاکی از این است که نظام اسلامی در این جهت مسئولیت دارد و همه ما مسئول هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که عموم مردم باید در مسئله غرس نهال مشارکت داشته باشند گفت: مردم  هر چه می‌توانند به هر وسیله‌ای در هر موقعیتی که امکان‌پذیر است نسبت به غرس نهال کوشا باشند و یک نهالی را غرس کند

وی با بیان این که بکوشیم کاشت نهال های مثمر را گسترش بدهیم تصریح کرد: نهال هر چه مثمر باشد هم از سایه آن می شود استفاده و هم از طراوت و شادابی‌ و فواید دیگر همچون میوه و محصولاتی که به بار می دهد می شود بیشتر استفاده کرد.

نماینده ولی فیه در استان تاکیدکرد: غرس نهال یک رسالت است کسی تصور نکند ما یک نهالی را نمادین غرس می‌کنم یک کار تشریفاتی داریم انجام می‌دهیم و تمام می‌شود نه این یک کار مستمر در درون نظام اسلامی است و مسئولان در این راستا کوشا هستند و باید خیلی بیشتر کوشا باشند.

امام جمعه شهرکرد حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی در همه‌جا را یک ضرورت دانست و گفت: منابع طبیعی و محیط زیست عامل حیات بشریت و انسان است و به سلامت جامعه و طراوت و شادابی جامعه کمک می‌کند بنابراین همه وظیفه داریم در رابطه با او ایفای نقش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha