سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: دشمنان ما فقط به دنبال این هستند تا مردم را از نظام جدا کنند بنده بارها عرض کرده‌ام هدف دشمنان از تحریم و فشار فقط یک جمله است و آن‌هم اینکه مردم را از نظام ناامید کنند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان اظهار داشت: پیام هر هفته نمازجمعه یاد خداوند متعال است. یکی از برنامه‌های نمازجمعه همین است که انسان خدا را فراموش نکند.

وی ادامه داد: ما در هر روز پنج وعده نماز داریم و در آنها هم یاد خداوند متعال است اما نمازجمعه یاد خداوند را کاربردی‌تر و عملی‌تر در عرصه زندگی، مسائل عملی، اجتماعی و سیاسی وارد می‌کند. پس نگاه اهل نمازجمعه با سایر مردم باید متفاوت باشد.

حجت‌الاسلام کتابچی تاکید کرد: انسان سعادتمند کسی است که در خوشی و ناخوشی خدا را فراموش نکند و به یاد او باشد، امام هفتم شیعیان امام کاظم (ع) که در ایام شهادت او هستیم می‌فرمایند: ما مِنْ بَلاء یَنْزِلُ عَلی عَبْد مُؤْمِن (هیچ بلائی بر بنده مومنی نازل نمی‌شود) فَیُلْهِمُهُ اللّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الدُّعاءَ (که خداوند با این بلاء به آن بنده مؤمن دعا را الهام می‌کند. یعنی خدا با این بلاء کاری می‌کند که زبانش به دعا و مناجات با پروردگارش باز شود بعد می‌فرماید) إِلاّ کانَ کَشْفُ ذلِکَ الْبَلاءِ وَشیکاً (و با دعا کردن آن بلا به سرعت برطرف می شود خیلی اوقات مشکلات کوچکی پیش می آید و انسان با این مشکل به یاد خدا می افتد دعا می‌کند و مشکل حل می شود) وَ ما مِنْ بَلاء یَنْزِلُ عَلی عَبْد مُؤْمِن فَیُمْسِکُ عَنِ الدُّعاءِ (می‌فرماید گاهی بلائی بر مومنی نازل می شود و او از دعا کردم خود داری می‌کند بازه حواسش پرت است به خدا توجه نمی کند) إلاّ کانَ ذلِکَ الْبَلاءُ طَویلاً (می‌فرماید این مشکل طولانی می شود. خدا می خواست با این مشکل به یاد خدا بیفتد اما نه غفلت دارد گرفتاریش طولانی می شود بعد اما کاظم علیه السلام می‌فرماید) فَإذا نَزَلَ الْبَلاءُ فَعَلَیْکُمْ بِالدُّعاءِ وَ التَّضَرُّعِ إلَی اللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ (زمانی که گرفتار بلا یا گرفتاری و مشکلی شدید سریع به درگاه خداوند تضرع کنید دو رکعت نمازی، ذکری، زیارتی خدا مشکلتان را حل می‌کند)

وی با اشاره به روز درختکاری بیان داشت: اولا امروز روز درختکاری است، عملی که اولیاء خداوند هم به آن اهتمام داشتند هم پیامبر اکرم (ص) هم امیر المومنین (ع) و هم به پیروانشان توصیه کاشت درخت را داشته‌اند.

امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: امام صادق (ع) در بیانی نورانی می‌فرمایند ثواب شش چیز بعد از مرگ مؤمن هم به او می‌رسد یکی از آنها غَرْسٌ یَغْرِسُهُ یعنی درختی که می‌کارد و پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید هر کس درختی را بکارد و از آن نگهداری کند تا میوه بدهد در برابر هر میوه‌ای که این درخت می‌دهد برای او صدقه حساب می‌شود.

وی سالروز رحلت حضرت ابوطالب عموی گران‌قدر پیامبر اسلام و پدر بزرگوار حضرت امیر المومنین (ع) را موردتوجه قرار داد و بیان داشت: این شخصیت بزرگ اسلام فداکاری ها و حمایت‌های بی‌دریغی را از پیامبر و دین اسلام داشتند که می‌تواند دادن فرزندی مثل امیر المومنین به ایشان پاداش بزرگ زحمات و فداکاریهایشان باشد.

امام‌جمعه سلفچگان تاکید کرد: رحلت این شخصیت بزرگ اسلام بسیار برای پیامبر ما سخت و سنگین بود که آن سال را به نام سال حزن و اندوه نام‌گذاری کردند.

وی ابراز داشت: مناسبت بزرگ دیگر این هفته عید بزرگ مبعث و به رسالت مبعوث شدن پیامبر عظیم الشان اسلام است، در روز بیست و هفتم ماه رجب خداوند عالم، آخرین فرستاده و برگزیده خودش یعنی حضرت محمد بن عبدالله را به پیامبری برگزید و در غار حرا برای جبرائیل بر پیامبر نازل شد و ندا داد اقرا بسم ربک الذی خلق بخوان به نام پروردگارت که تو را آفرید.

حجت‌الاسلام کتابچی تاکید کرد: خداوند منت گذاشت بر سر مؤمنین به استناد آیه ۱۶۴ سوره آل عمران که فرمود: لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ...» خداوند منت گذاشت بر مومنین که از خودشان پیامبری را برای آنها برگزید هم اصل ارسال رسل منت دارد و هم اینکه پیامبران از جنس خود انسان‌ها هستند و نه از ملائکه تا هدایت انسان‌ها به بهترین شکل ممکن انجام شود مه این هر دو نعمت نیاز به تفسیر دارد.

وی ادامه داد: مژده پیامبر آخرالزمان که پیامبر اسلام باشد در تمامی کتب آسمانی و همه ادیان توسط انبیاء داده شده بود و پیروان ادیان مخصوصاً یهودیان و مسیحیان منتظر ظهور نور پیغمبر اسلام که پیغمبر آخرالزمان باشد بودند و توصیه ادیان و کتب آسمانی و پیامبران تبعیت و اطاعت از این پیغمبر آخرالزمان بود اما می‌بینیم وقتی حضرت در ۲۷ رجب به رسالت مبعوث شدند به لحاظ شرایط مردم آن زمان مجبور شدند به دستور خداوند سه سال دعوت مخفیانه به اسلام داشته باشند و بعد از سه سال که دعوتشان علنی شد سرسخت‌ترین دشمنان پیامبر همین پیروان ادیانی شدند که منتظر ظهور نور وجود مقدس ایشان بودند.

حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: این انقلاب با هدف زمینه‌سازی ظهور شکل گرفت و جان‌فشانی‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران و خانواده‌هایشان و صبر و تحمل بیش از چهل‌ساله مردم ما در برابر همه سختی‌ها حتی همین سختی‌های اقتصادی و معیشتی امروز هم به عشق، امید و اعتقاد برای زمینه‌سازی ظهور و اتصال این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی بوده است.

وی افزود: باید پای این راه و این اعتقاد بمانیم مواظب باشیم سختی‌ها ما را از این راه جدا نکند سروران امتحانات آخرالزمان سخت است و حفظ اعتقاد و دین بسیار سخت و مشکل است.

حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: مواظب باشیم در بین راه سقوط نکنیم دشمنان ما فقط به دنبال این هستند تا مردم را از نظام جدا کنند بنده بارها عرض کرده‌ام هدف دشمنان از تحریم و فشار فقط یک جمله است و آن هم اینکه مردم را از نظام ناامید کنند کاری کنند که مردم بگویند انقلاب نمی‌تواند سعادت را برای مردم فراهم کند مواظب باشیم در دام دشمن نیفتیم.

وی افزود: چشمانمان را باز کنیم افتخارات بزرگ انقلاب را ببینیم دستاوردهای عظیم این چهل و دوساله را مرور کنیم وضعیت علمی گذشته و امروز را ببینیم توانایی و تحصیلات جوانان امروزمان را ببینیم. دشمن می‌خواهد خدمات و دستاوردهای بزرگ ما را کوچک نشان دهد و نقاط ضعف را بزرگ و بزرگ‌تر.

حجت‌الاسلام کتابچی بیان داشت: نگاه کنید دشمنان ما با همه توان و ثروت و قدرت و نفوذشان هر چه تلاش می‌کنند نمی‌توانند جلوی قدرت نفوذ ایران و صدور انقلاب به کشورهای مختلف دنیا را بگیرند،نگاه کنیم مردم یمن در چه شرایطی دارند مبارزه می‌کنند و نه آبی نه غذایی نه داروئی نه امکانات مناسبی اما در مقابل مستکبرین ایستاده‌اند در مقابل ائتلاف پادشاهان آل سعود و دیگران ایستاده‌اند و می‌بینیم که توکل به خدا چگونه اینها را پیروز می‌کند و چه دستاوردهای بزرگی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: این یعنی راه مقاومت و ایستادگی در سایر کشورها هم همین‌گونه است چراکه ان الله مع الصابرین خداوند پشتوانه صابرین است، عزیزان انقلاب ما تمام نشده است ما هنوز تا تمام شدن کار انقلاب فاصله داریم، ما دست‌وپای امریکایی‌ها و اروپایی‌ها را از کشورمان قطع کردیم اما دل‌سپردگان به غرب و آمریکا در این کشور هستند و دشمنان ما به اینها امید دارند.

امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: تا انتخابات حدود سه ماه فاصله داریم بیدار باشیم، حضور کم‌رنگ در انتخابات ممکن است اعتراض به کاستی‌های مسئولین و سوءمدیریت‌ها باشد ممکن است اعتراض به شرائط اقتصادی و معیشتی باشد اما دشمنان ما حضور کم‌رنگ را به دل بریدن از انقلاب تفسیر می‌کنند لذا تمام تلاشمان را برای یک حضور پرشور و آگاهانه برای سرکار آوردن دولت جوان حزب الهی مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب بکار بگیریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ایام جشن نیکوکاری هستیم بیاییم برای رضای خداوند متعال و اینکه برای آخرتمان کاری کرده و به فقرا و نیازمندان توجه بیشتری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha