جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دفاعیه

دانش آموخته سطح سه از پایان نامه خود با عنوان:«تبیین عرصه های ایثارگری زنان و راه های رسیدن به آن در آیات و روایات» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مژگان ثابتی، دانش آموخته سطح سه رشته تفسیر و علوم قرآن موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا سلام الله علیها اصفهان از پایان نامه خود با عنوان: «تبیین عرصه های ایثارگری زنان و راه های رسیدن به آن در آیات و روایات» با راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین حسن سراج زاده و داوری خانم فاطمه قنبری دفاع کرد.

ثابتی در سخنانی گفت: زنان به عنوان نیمی از بدنه اجتماع و پایه‌گذاران تربیت نقش مهمی را هم در حیطه‌های خانوادگی و هم حیطه‌های اجتماعی بر عهده دارند. هر چند نگاه ها به نقش و وظایف زنان در جوامع بشری همواره راه افراط و تفریط را پیموده است اما دین مبین اسلام با نگاهی عدالت‌گرا و با لحاظ خصوصیات جسمی و روحی وی و نیز با تأکید بر وظیفه ذاتی زن در خانه‌داری، همسرداری و نیز تربیت فرزند، حضور اجتماعی وی را با رعایت موازین مجاز بر می‌شمرد.

وی ادامه داد: پژوهش حاضر با روش توصیفی، تحلیلی به تبیین عرصه های ایثارگری زن در نگرش دینی و راهکارهای آن با توجه به آیات و روایات پرداخته و معتقد است که زن چه در حیطه خانوادگی و چه اجتماعی می‌تواند با گذر از مرتبه انجام وظایف، حضوری فداکارانه داشته باشد.

دانش آموخته موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا سلام الله علیها اصفهان یاداور شد: عرصه‌های ایثارگری بانوان در محیط خانه، در خانه داری، شوهرداری و نیز تربیت فرزند و مدیریت اقتصادی خانواده بروز می‌یابد که در حد انجام وظایف خویش متوقف نمانده و با توسل به راهکارهای ارائه شده در این حیطه‌های چهارگانه، حضور ایثارگرانه خویش را محقق می سازد.

وی اظهار کرد: در عرصه اجتماعی، حضور ایثارگرانه‌ای در عرصه سیاست، اقتصاد و فرهنگ دارد و با درک عمیق از شرایط سیاسی در هنگام نیاز پشتوانه سیاسی رهبر جامعه است، مناصب متناسب با توانش را به عهده گرفته، گاه مهاجرت می کند و گاهی نیز با جانفشانی در میدان جنگ حضور می‌یابد.

خانم ثابتی افزود: در جنگ اقتصادی، میدان تولید، اشتغال و کارآفرینی و خدمت را میدان ایثارگری خویش دانسته و در تقویت فرهنگ کار و تولید با تأکید بر مصرف کالای داخلی می‌کوشد و راه را بر اسراف بسته، الگوی مصرف را اصلاح می‌نماید در عرصه فرهنگی نیز مبلغ دین است. فرهنگ اسلامی، ایرانی را ترویج نموده با تهاجم فرهنگی مبارزه می‌نماید و در این راه گاه قلم به دست می‌گیرد و کتاب می‌نویسد، گاهی نیز از سلاح خطابه و شعر بهره می‌جوید.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha