جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این استان از سالهای دیرین در عرصه قرآنی نقش آفرین بوده است بیان کرد: استان بوشهر در عرصه پژوهش‌های قرآنی و عرصه تلاوت در سراسر ایران پیش گام بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز قرآنی بوشهر، ضمن تبریک این روز به مردم ولایتمدار بوشهر اظهار داشت: سالروز قرآنی بوشهر را به یاد همه قرآن پژوهان گرامی می‌داریم و امیدوارم زندگی همه انسان‌ها بر اساس قرآن به سیره معصومین (ع) باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر افزود: قرآن طریقه نجات و کمال انسان است که خداوند در آخرین بعثت انبیا به جامعه بشری ارائه نموده است که در یک فضای پر از معرفت، معنویت و تمدن آفرینی زندگی کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تنها زندگی تراز اسلام زندگی قرآنی با هدایت‌های حجت‌های معصوم الهی است، تصریح کرد: استان بوشهر از دیر باز یک استان قرآنی به تمام معنا بوده و دارای تاریخ پرشکوهی در این عرصه است و روز ۱۶ اسفند ماه سالروز رحلت عالم جلبل القدر قرآنی میرزا حسین معتقد اهرمی روز قرآنی بوشهر انتخاب شده است و در این روز باید برنامه‌های خواص قرآنی سالی پر از قرآن پژوهی، قرآن فهمی و عمل به قرآن رقم می‌خورد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر از سالهای دیرین در عرصه قرآنی نقش آفرین بوده است، بیان کرد: استان بوشهر در عرصه پژوهش‌های قرآنی و عرصه تلاوت در سراسر ایران پیش گام بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه زندگی قرآنی یک زندگی الهی بوده که انسان در طریق کمال آفرینی تمدن است، گفت: استان بوشهر در دهه اخیر استان ممتاز قرآنی در کشور انتخاب شده و با کارهای بسیار خوب مانند تنظیم سند ۲۰ ساله آینده قرآنی استان در مسیر تحقق آموزه‌های قرآنی در زندگی مردمان این استان ولایتمدار است.

امام جمعه بوشهر در مورد خصوصیات مرحوم آیت الله معتقد اهرمی افزود: وی از علمایی بوده‌اند که هم دارای فضل حوزوی و شاعری فهمیده و دارای سبک هنرمندانه قابل توجهی بوده‌اند. آیت‌الله معتقد اهرمی از مشروط خواهان و استکبار ستیزان روحانیت استان بوده‌اند و در عرصه‌های مختلف آموزشی حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha