پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با بیان اینکه تفکر و مطالعه انسان را منتهی به حقیقت می کند، گفت: تحقیق و پژوهش یکی از مهمترین مولفه های مرکاز علمی جامعه بشری محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، امروز در اختتامیه دوره ششم و هفتم جشنواره علامه حلی مدارس علمیه استان فارس که در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: حرکت در مسیر رشد علی یک جامعه، متوقف بر ارزش گذاری تولیدات علمی آن جامعه است.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه تفکر و مطالعه انسان را منتهی به حقیقت می کند، اضافه کرد: تحقیق و پژوهش یکی از مهمترین مولفه های مرکاز علمی جامعه بشری محسوب می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس یکی از عناثر موثر در استعداد پروری را معرفی اسوه های حسنه و تاسی به آن اسوه ها برشمرد و عنوان کرد: در زمانی نچندان دور حوزه های علمیه شیعه مسولیت تولید علم جامعه در بخش های معقول و منقول و حتی علوم تجربی را بر عهده داشتند، از این رو اهمیت تحقیق و پژوهش بسیار پررنگ است.

وی یکی از نخستین فعالیت های علمای شیعه در عصر غیبت را تدوین کتب روایی دانست و خاطرنشن کرد: علمای شیعه بسیار نقش تعیین کننده ای در بحث اجتهاد و تحقیق داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در خصوص اجتهاد نیز تاکید کرد: آنچه که جای آن خالی است اجتهاد در عرصه ای است که جامعه به آن نیاز دارد، برخی از مجتهدین به خلا ها پرداختند اما هنوز در بخش بسیاری از مسائل که نیاز به اجتهاد مانند هنر و تربیت بدنی است داریم،

وی به تلاش عالمان دینی تشیع در خصوص سنت اجتهاد اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همت اساتید استان فارس بتوانیم در عرصه های مختلفی که هنوز اجتهادی صورت نگرفته از جمله علوم انسانی اسلامی و تجربی فعالیت های خوبی شکل بگیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران در پایان پژوهش را به معنای شناسنامه دانست و افزود: ما مفتخر هستیم که پیشنیه علوم در بخش های مختلف منصوب به حوزه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha