جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه فارس گفت: موضوع تحققات و پایان نامه ها باید مشکلات را برطرف کند نه اینکه بر مشکلی بیفزاید، این نکات را باید جشنواره حلی برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در اختتامیه دوره ششم و هفتم جشنواره علامه حلی مدارس علمیه استان فارس که در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: ممکن است این روایت در رابطه با جهاد فی سبیل الله و میدان جنگ صادر شده باشد، اما در رابطه با جهاد علمی نیز مصداق دارد، حضرت فرموده است، اگر کسی به خواب برود دشمن آن به خواب نمی رود.

وی افزود: متاسفانه مدتی در خواب بوده ایم و دشمن دین در همه عالم پیشرفت کرد و میدان دار شد به گونه ای که ما عقب ماندگی هایمان آنقدر زیاد شد که هرکس هم خواب بود متوجه آن شد، اکنون این بیداری که پیدا شده است باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم و اگر بخواهیم جبران عقب ماندگی های خود را انجام دهیم باید یک برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم نظیر این جشنواره هایی که برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه به اهداف برگزاری جشنواره علامه حلی اشاره و اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ها این است که آن حرکت علمی که در طول یک سال انجام شده در جایی جمع بندی شود و دوباره آغاز شود.

رئیس شورای حوزه علمیه فارس عنوان کرد: در رقابت حوزه های خود از نظر مراکز علمی، رقابتی با تمدن غربی داریم، همچنین یک رفابت دیگر با عنوان درون دینی با مذاهب دیگری که آنان نیز مدعی اسلامیت هستند داریم، سیاست گذاری ما در قبال این دو نیز مهم است، این مسائل باید حاکم بر هدف جشنواره باشد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تحققات و پایان نامه ها باید مشکلات را برطرف کند نه اینکه بر مشکلی بیفزاید، این نکات را باید جشنواره حلی برطرف کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha