سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مهدی احدی

حوزه/ استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: طولانی شدن مدت اسارت امام موسی کاظم علیه السلام به خاطر این بود که هیچ مسلمانی جرأت نداشت ایشان را به شهادت برساند چراکه می‌دانستند اگر ایشان را به شهادت برسانند نابود خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی شب گذشته طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به نزدیک شدن به سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام اظهار کرد: امام کاظم علیه السلام خطاب به برخی از شیعیان فرمودند که از خدا پروا کنید و حق را بگویید و نترسید زیرا حق پوشیدنی نیست و شما را نجات می دهد و باطل را رها کنید حتی اگر گمان می کنید راه نجات شما در باطل است زیرا حقیقتا باطل انسان را هلاک می کند.

وی با بیان اینکه باطل هرگز شیرین نیست و شیرینی باطل موقتی است و به سرعت محو می شود گفت: روابط پنهانی و حرام و کسب درآمد از راه نا مشروع و به دنبال پول باد آورده رفتن، انسان را هلاک می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به تفسیر و تطبیق امام کاظم علیه السلام از آیه ۵۴ سوره نساء افزود: اولیاء خدا و شیعیان به این خاطر که خداوند بهشت را برای آنان قرار داده و مورد عنایت و فضل الهی هستند همواره مورد حسادت هستند.

وی با اشاره به حالات معنوی و عرفانی فقها و مجتهدین بزرگ شیعه گفت: شیخ مفید فردی بود که امام زمان عجل الله فرجه در توصیف ایشان در نامه ای فرمودند که او گناه کردن را بلد نیست و یا در حالات آیت الله بروجردی است که یکبار که منبری آیات قیامت را می خواند ایشان غش کرد و روی زمین افتاد و یا آیت الله بهجت در قنوت نمازش گاهی چنان فریاد می زد که مأمومین نیز به گریه می افتادند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه امام کاظم علیه السلام به خاطر علم و فضلی که داشتند همواره مورد آزار و اذیت بودند، گفت: مکتب اهل بیت علیهم السلام مکتب عقل و قلب و حماسه و شجاعت است و اینکه ایشان زندانشان طولانی شد به خاطر این بود که هیچ مسلمانی جرأت نداشت ایشان را بکشد و می دانستند که اگر ایشان را به قتل برسانند نابود خواهند شد.

وی گفت: عیسی بن جعفر اولین زندان بان امام کاظم علیه السلام بود که از کشتن ایشان سر باز زد، دومین شخص فضل بن ربیع بود که گفت اگر ایشان را از این زندان نبرید او را آزاد خواهم کرد، سومین فرد هم فضل بن یحیی بود که حتی ایشان را به زندان هم نبرد، بلکه ایشان را در خانه خود نگه می داشت و آخر هم هارون الرشید حضرت را به یک یهودی به نام سندی بن شاهک سپرد و او ایشان را به شهادت رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha