جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست بصیرتی طلاب خوی با حجت الاسلام و المسلمین زمانی

حوزه/ مسئول دفتر امور سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه از ثبت بیش از ۲۰ هزار طلاب جهادی خواهر و برادر در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی عصر امروز در نشست صمیمی طلاب جهادگر فعال خواهر و برادر که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه استان فارس برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت های جهادی طلاب استان فارس اظهار کرد: هنگامی که شیوع کرونا اعلام شد غسال ها، غسالخانه را رها کردند، در همان دو الی سه روز اول طلاب فرشته های نجات بودند که این کار را بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به خاطره ای از نبرد با کرونا اضافه کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد برای رفع مشکل تغسیل اموات تصمیم گرفتیم به چند کارخانه در قم سر بزنیم تا لباسی برای کار طلاب جهادی تهیه کنیم، حدود پنج روز به طول انجامید تا یک لباس یک تیکه را بدهیم کارخانه کفش تا از پودر کفش پوتین پارچه بسازد و از آن پارچه لباس آماده کند.

مسئول ستاد بحران حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: پس از تهیه لباس، تولید انبوه به صورت رایگان از طریق یک مدیر کارخانه صورت گرفت البته مدیر کارخانه به این دلیل تولید انبوه را رایگان کرد که گفته بود من هم را باید جهادی بدانید.

وی عنوان کرد: به مرور احساس کردیم که جامعه نیاز هایی به طلاب جهادی دارد که کمیته ها یک به یک راه اندازی شد حدود ۱۲ کمیته در این خصوص راه اندازی شد، همچنین در اوایل حدود ۷۰ نفر از طلاب را که در کار مشاوره فعالیت داشتند را به بیمارستان ها فرستادیم، از این رو در استان ها نیز این کمیته راه اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: احساس ما پس از این که کرونا افت کرد، این بود که به تبلیغ بالینی و روانشناسی در بیمارستان ها نیاز داریم، لذا دو نظام آموزشی را برای این کار راه اندازی کرده که در حدود ۱۰ استان برگزار کرده ایم. یک دوره نیز حدد ۶۰ ساعته در برخی استان ها راه اندازی شده است.

وی گفت: بیش از ۲۰ هزار طلاب جهادی خواهر و برادر را در کشور شناسایی و ثبت کرده ایم، البته هنوز ادامه دارد؛ تاکنون ۱۲ کتاب راجع به کرونا نوشته شده است و در واقع آموزه هایی است که طلاب باید آنان را مطالعه کنند، حدود ۴۰ کتاب را در دستور کار داریم تا منتشر شود.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه یکی از برکات کرونا احیای فرهنگ دینی بود، بیان کرد: ستاد بحران ها مرکب از هفت نهاد حوزوی تشکیل شده است، یکی از برکات کرونا احیای فرهنگ دینی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha