شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام شیخ بهایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با بیان این که طلبه موفق کسی بوده که از اگر مردم از او سوال کردند باید بداند جواب سوال را از کجا بدست بیاورد، خاطرنشان کرد: تسلط بر کلیات معارف دین از مهم ترین وظایف طلاب شمرده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی، استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان، در مدرسه علمیه ابراهیمیه کرمان در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی، گفت: پژوهش از اساسی ترین نیازهای حوزه علمیه است.

وی با بیان این که باید درسهای مقدمات حوزه علیمه را خوب بخوانیم، ابراز داشت: طلاب باید همان طور که فارسی را به راحتی می خوانند، متون عربی را هم به آسانی  باید بخوانند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با توجه به این که قرآن و روایات ستون شیعه هستند، خاطرنشان کرد: یادگیری زبان عربی را طلاب در حوزه های علمیه اهمیت دهند تا بتوانند پژوهش گر ماهری در حوزه علمیه تبدیل شوند.

وی با اشاره به این که غالب افراد از تحقیقاتی که متون عربی دارند، پرهیز می کنند، ادامه داد: متون عربی پایه و اساس پژوهش بوده و طلاب سعی کنند پژوهش های قرآنی و روایی را در دستور کار خود قرار دهند.

استاد درس خارج کرمان با بیان این که طلبه موفق کسی بوده که از اگر مردم از او سوال کردند باید بداند جواب سوال را از کجا بدست بیاورد، خاطرنشان کرد: تسلط  بر کلیات معارف دین از مهم ترین وظایف طلاب شمرده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به صحبت آیت الله سبحانی در رابطه با آیت الله حجت، بیان کردند: آیت الله حجت هر دوسال یکبار مغنی را می خوانند تا ادبیات ملکه ذهن و یادآوری برای او باشد.

وی دقت و موشکافی آیات و روایت از طریق راه حل اجتهاد جواهری را لازمه پیشرفت دین در موضوعات روز دانست و خاطرنشان کرد: پژوهش کردن در امور دین را طلاب در زندگی خود انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha