شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مرحله هشتم رزمایش کمک مومنانه توسط طلاب جهادی مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) صحنه

حوزه/ مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس از توزیع ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بسته معیشتی در ایام کرونایی در فارس خبر داد و گفت: پیش‌بینی می شود تا عید این تعداد به سه میلیون بسته نیز برسد.

به گزارش خبرگزاری  از شیراز ،سرهنگ  اسماعیل قزل سفلی، ظهر امروز در نشستی با مدیران و مسئولان اصحاب رسانه  استان فارس که در سالن جلسات شورای هماهنگی برگزار شد، در خصوص مشکلات اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئول سازمان بسیج رسانه استان به تازگی معارفه شده‌اند گفته شد که اگر در این دوران یک مشکل از حمله بیمه و مسکن را برطرف کنید کمک شایانی به این قشر زحمتکش کرده‌اید.

وی، اصحاب رسانه را مظلوم ترین قشرها دانست و اضافه کرد: در بحث مواسات چیزی که باعث شد مسابقه همدلی و مواسات در کشور ایجاد شود اصحاب رسانه بودند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس تصریح کرد: نقش بچه های رسانه اگر بیشتر از کادر پزشکی نبود کمتر از آنان نیز نبود چرا که در عرصه فرهنگ سازی نیز نقش بسزایی داشت، رسانه در میان مردم می تواند حساسیت های خوبی را ایجاد کند.

 قزل سفلی همچنین در خصوص مواسات و همدلی نیز عنوان کرد: مردم پرچمدار این عرصه بودند و خیرین نیز میدان دار عرصه مواسات بودند، استان فارس در بخش مواسات در کشور درخشید.

وی افزود: نظام اسلامی مبتنی بر آموزه های دینی است که در بخش مواسات نشان داد اما در کشور های غربی با اسلحه ماسک دزدی می کردند، معتقد هستیم که در جامعه ما قرنطینه امکان پذیر نیست اما فرهنگ جامعه به شدت آموزش پذیر است و این نقش رسانه است.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس گفت: تاکنون ۱۰ مقطع در قالب سه مرحله نهضت کمک های مومنانه صورت گرفته است، ۷۳ هزار نفر در این کرونا بیکار شدند که برخی از آنان برگشته اند اما برخی نیز تعطیل شدند هنوز حدود ۱۰ الی ۱۱ هزار نفر دچار مشکل هستند.

وی بیان کرد: شناسایی هدفمند جامعه هدف یکی از ویژگی های ایام کرونا بود، قرارگاه مواسات و همدلی نقش بسزایی را در این بخش اجرا کرد، در ایام کرونا و کمک های مومنانه کارهایی با مدل حسن باقری می خواهیم.

قزل سفلی تصریح کرد: تا کنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شده که پیش بینی می شود تا پایان سال به ۳ میلیون بسته نیز برسد، همچنین تمرکز در بخش جهیزیه، آزادی زندانیان و مسکن بیشتر می شود.

وی عنوان کرد: ۷۱ هزار واحد خون از میان حدود ۹۰ هزار نفری که رفته بودند، در استان فارس به حمدلله مشکلی در جهت خون پیدا نکردیم، همچنین حدود ۱۰ هزار حهیزیه، ۷۳۱ هزار بسته بهداشتی، ۱۳۱ هزار بسته پروتوئینی، توزیع شده و ۴۰۱ زندانی هم آزاد شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: حدود ۹ زندانی زیر ۱۰ میلیون، ۴۴ زندانی زیر ۵. میلیون و مابقی بالای ۱۰۰ میلیون اکنون زندانی غیر عمد زیر ۵۰ میلیون در زندان نداریم، حدود ۳۹ میلیارد را تخفیف گرفته ایم، ۱۱ میلیارد را خیرین پرداخت کردند مجموعا ۵۴ میلیارد بدهی زندانیان بوده است.

وی اضافه کرد: حدود ۵ هزار بخاری توزیع شد، بیش از ۵۲۸ مسکن محرومین احداث و مرمت شد که حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه شد.

 قزل سفلی از سبک جدید کمک های مومنانه خبر داد و عنوان کرد: در نظر مهارت ممکن است کسی پول برای کمک نداشته باشد مانند پیرایش گر همچنین ممکن است افرادی باشند که توان پرداخت هزینه اصلاح سر را نداشته باشد و کارهای نظیر این، در صدد هستیم این فرهنگ را محله به محله نهادینه کنیم.

وی ابراز کرد: در تاریخ ۲۰ اسفند ۹۹ در مکان حافظیه آغاز توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha