سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
صله رحم

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه فاطمة الزهرا (س) سلماس گفت: با پیشرفت تکنولوژی به راحتی می توانیم از احوالات اقوام با خبر باشیم و بدون صرف هزینه و وقت رفت آمد، جویای حالشان باشیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی رقیه کوهکن، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس برگزار شد، با تاکید بر لزوم اهتمام به صله رحم، اظهار داشت: دیدار  اقوام از جمله صله رحم است که از دیر باز در بین مردم ایران به عنوان یک مسئله مورد تاکید و اهمیت قرار گرفته است و خداوند متعال هم در آیات مختلف قران کریم بدان ها سفارش کرده است و تارکین این امر را مورد لعنت و مذمت قرار داده است.

وی با بیان این که روایات زیادی درباره لزوم صله ارحام بیان شده است، گفت: متاسفانه از سال قبل به دلیل  ویروس کرونا و برای جلوگیری از شیوع آن، تأکید بر ماندن در خانه و پرهیز از رفت و آمدهای خانوادگی و رعایت فاصله اجتماعی و ... شده ایم و البته لازم است همه ما دستورات ستاد کرونا را برای سلامتی خودمان و خانواده خودمان رعایت کنیم.

معاون فرهنگی مدرسه فاطمة الزهرا (س) سلماس با تاکید بر این که صله رحم محدود و مختص به دید و بازدید های عید نوروز نیست، اضافه کرد: با پیشرفت تکنولوژی به راحتی می توانیم از احوالات فامیل هایمان با خبر باشیم و بدون صرف هزینه و وقت رفت آمد، جویای حالشان باشیم. ما نباید نسبت به این موضوع مهم بی‌توجه باشیم، بلکه به طرق مختلف، از احوال دوستان و فامیل، به ویژه در این ایام کرونا باخیر باشیم.

 کوهکن با بیان این که در این ایام کرونایی بیشتر از هر زمان دیگری به صله ارحام باید اهتمام داشته باشیم، گفت: در  وضعیت کرونایی بسیاری از مشاغل آسیب دیده است و نیاز به حمایت دارند، باید در فامیل های خودمان چنین افرادی را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha