شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 948773
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
سلیمانی

حوزه / جمعی از طلاب مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل، در آستانه فرا رسیدن عید مبعث پیامبراکرم(ص) معمم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، همزمان با فرار سیدن عیدمبعث پیامبر اکرم(ص)، مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه المهدی (عج) آران و بیدگل با حضور آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در کاشان، امام جمعه موقت آران و بیدگل و جمعی از طلاب و روحانیون، در مدرسه علمیه المهدی (عج) برگزار شد.

آیت الله سلیمانی در این مراسم، عظمت بعثت پیامبر اکرم(ص) را مهمترین علت منت خداوند متعال به بندگانش دانست و گفت: همه انبیا در بدترین شرایط محیطی مبعوث شدند، ولی هیچ محیطی تاریک تر از فضای دوران بعثت حضرت محمد (ص) نبود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه براساس آیات قرآن حضرت محمد(ص) در جامعه ای بی عاطفه، بی احساس، بی وجدان  به پیامبری مبعوث شد، افزود: در زمان بعثت پیامبر اسلام، دختر را با افتخار و سربلندی زنده به گور می کردند.

وی افزود: پیامبراکرم (ص) با تبدیل کردن ورق سیاه و ننگین به ورق سفید و افتخار آمیز سلمان ها، اباذرها، عمارها، مقدادها و... تربیت کرد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه  لباس روحانیت مسئولیت طلاب را سنگین ترمی کند، خطاب آنان گفت: از زمانی که لباس روحانیت را به تن کردید، مسئولیت شما به نهاد روحانیت ، جامعه وخانواده سنگین تر می شود .

نماینده ولی فقیه درکاشان در پایان افزود: بعضی از طلبه ها گاهی با لباس روحانیت و گاهی با لباسی دیگر در جامعه حضور پیدا می کنند که درست نیست، وقتی طلبه ای به لباس روحانیت ملبس می شود باید حرمت لباس و نهاد روحانیت را پاس بدارد.

 در پایان پس از مولودی خوانی و اجرای گروه تواشیح  و تلبس سه نفر از طلاب، از فعالان قرآنی و طلاب ممتاز تجلیل به عمل آمد.

طلاب آران و بیدگل معمم شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha