پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نیکزاد

حوزه/ نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از واقعیت‌ها در اصل ۴۴ که در سفرهای استانی آن را مشاهده کردیم آن بود که در مسئله واگذاری‌ها باید گفت، بیت‌المال به غارت برده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، علی نیکزاد، نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی عصر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به تلاش دشمن بر ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی فشاری زیادی را تحمل می‌کردند، تا اینکه شاهد حضور شخصی به عنوان رئیس قوه قضائیه بودیم که حرکتش در مسیر عدالت امیرالمومنین(ع) است.

وی با اشاره به انتخابات مجلس و انتخاب نمایندگان توسط مردم، یادآور شد: مردم در اقدامی دیگر در گام دوم انقلاب، نمایندگانی را راهی مجلس کردند که حضرت آقا مدال انقلابی را به این مجلس اعطا کردند.

نیکزاد با تاکید بر اینکه این مدال رهبری مسئولیت نمایندگان را چند برابر کرده است، گفت: نمایندگان این دوره ترکیبی از جوانان گام دوم انقلاب و مسئولان و مدیران اجرایی کشور از جمله ۹وزیر، ۱۱ استاندار و حتی معاون رئیس جمهور می‌باشد.

وی افزود: با وجود این افراد و سوابقی که نمایندگان دارند این شهادت را می‌دهم که در هیئت رئیسه تمام همّ و غمّ ما آن است که چگونه سرباز بهتری برای حضرت آقا و نوکر مردم باشیم.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی دغدغه اصلی این مجلس را انجام کاری اثر گذار برای بهبود معیشت مردم دانست و مطرح کرد: البته شرط لازم برای رسیدن به این اهداف،  حرکت در مسیر تربیت توحیدی و توجه به مسائل فرهنگی است و تا این مسائل درست نشود، بعید است افرادی همچون سردار سلیمانی‌ها را دوباره داشته باشیم و لذا تلاش اصلی برای اثر گذاری در این بخش است.

وی با بیان اینکه پس از آغاز به کار مجلس یازدهم چند کار مهم و تاثیرگذار در دستور کار هر کمیسیون قرار گرفت، گفت: یکی از این مسئولیت‌ها به عهده کمیسیون امنیت ملی و اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران بوده و از آنجایی که در این قانون از عزت ملت ایران دفاع شد، جای هیچ گونه پشیمانی نیز وجود ندارد.

نیکزاد با اشاره به اقدام دولت و مذاکره با گروسی، اظهار داشت: دولت به جای دور زدن این قانون باید با استفاده از آن، جایگاه قوای موجود در جمهوری اسلامی را به دشمن نشان می‌داد.

وی تصریح کرد: همه ما نمایندگان مجلس، بر اجرای این قانون اصرار داریم و حتی مقام معظم رهبری نیز از این قانون به عنوان یک "قانون خوب" یاد کردند و فرمودند دولت باید از آن تبعیت کند.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون‌های فرهنگی، عمرانی و صنایع مجلس نیز دارای وظایفی مشخص در راستای تحقق اهداف مجلس یازدهم هستند، یادآور شد: یکی از واقعیت‌ها در اصل ۴۴ که در سفرهای استانی آن را مشاهده کردیم آن بود که در مسئله واگذاری‌ها را باید گفت، بیت‌المال به غارت برده‌اند.

وی به ماجرای کارخانه هفت تپه نیز اشاره کرد و گفت: بنا به گفته معاون اطلاعات سپاه پاسداران فردی که این کارخانه را تملک کرده، ابر کیس ارزی کشور است که مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار را گرفته و هیچ کاری تا به حال انجام نداده و قطعا در این کارخانه هم شاهد این موضوع در آینده خواهیم بود، البته لازم به ذکر است که تولیدات این مجموعه از هفتاد هزار تن، به چهار هزار تن در این مدت کاهش یافته است.

نیکزاد در قسمت دیگری از صبحت‌های خود به موضوع بودجه اشاره کرد و یادآور شد: اگرچه دولت بر این مساله تاکید دارد که وابستگی کشور به نفت را به ۲۳ درصد رسانده، اما آنچه در بودجه ۱۴۰۰ در واقعیت وجود دارد آن است که این وابستگی به ۴۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در مسئله ارز ۴۲۰۰ تومانی که مجلس آن را حذف کرد، تاکید ما بر آن بود که این ارز طبق آمارهای رسمی برای مردم ارزانی به وجود نیاورد، چرا که تورم در کالاهای اساسی بیش از کالاهای غیر اساسی که با ارز آزاد وارد کشور شده‌اند، بود.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تعیین نرخ ۱۷۵۰۰ تومان، یادآور شد: مجلس به دنبال آن بود که ما به تفاوت این دو نرخ را به صورت نقدی یا در قالب بن کارت، در اختیار مردم بگذارد، اما متاسفانه این مسئله محقق نشد.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه ۱۴۰۰ مجلس، به معنای واقعی کلمه از تولید حمایت شده بود، عنوان کرد: همان طور که بیان شد تلاش مجلس بر آن است که در تمامی عرصه‌ها سرباز رهبری و یاری دهنده انقلاب و البته دولت باشد و اقدامات آن نیز در این مسیر خواهد بود.

نیکزاد در پایان با تاکید بر اقدامات صورت گرفته توسط نمایندگان مجلس یازدهم جهت کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، خاطر نشان کرد: البته تا زمانی که تفکر انقلابی و مدیریت جهادی در جامعه حاکم نشود، بعید است بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha