جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلیمانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان به دیدار پاپ با آیت الله العظمی سیستانی اشاره کرد و برخی از مباحثی که در این دیدار رد و بدل شد را آن قدر حائز اهمیت دانست که باید تبیین و روی آنها کار رسانه ای انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان در مصلای بقیة الله الاعظم (عج) این شهر، به ابعاد شخصیتی پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و گفت: بعثت نبی مکرم (ص) یکی از شگفت آفرین ترین کارها در عالم خلقت و آفرینش بود.

عضو خبرگان رهبری، پیامبراکرم (ص) را در سیاست، مدیریت، خانواده، تعلیم و تربیت، تحمل مخالفین، تربیت نیروی انسانی، حمایت از مظلوم، ایستادگی در برابر استکبار، مردم داری، اعتدال، عبادت و بندگی، اخلاق حسنه، دید وسیع جهانی، تاسیس یک مکتب مدنی و مدرن و ... را الگوی کامل معرفی کرد و افزود: برای گام برداشتن در مسیر و راه پیامبراکرم (ص) باید همانند آن حضرت بافکر و اندیشیه جلو برویم.

وی در ادامه با تاکید بر تکریم خانواده معظم شهدا ، جانبازان و ایثارگران، ادامه داد: کسی که چشم، دست، پا و اعضای بدنش را برای نظام داده است و الان ارباب رجوع یک مسئول است، باید مورد تکریم قرار گیرد.

امام جمعه کاشان به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به معیشت مردم اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند مسئولان مشکلات معیشتی مردم و گرانی را حل کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به دیدار پاپ با آیت الله العظمی سیستانی اشاره و اظهار کرد: برخی از مباحثی که در این دیدار رد و بدل شد آن قدر حائز اهمیت  است که باید تبیین و روی آنها کار رسانه ای انجام شود.

 وی با بیان اینکه حضرت آیت الله سیستانی بخشی از سخنانش را به فلسطین اختصاص داد، گفت: معظم له به پاپ تذکر داد که این همه ستم گری و بی عدالتی مربوط به دولت هایی است که به ظاهر با دین مسیح خودشان را دمساز می کنند.

عضو خبرگان رهبری حمله موشکی انصارالله یمن به شمال شرق عربستان اشاره کرد و گفت: باید به مردم بی دفاع، بی سلاح و مظلوم یمن آفرین گفت که  اراده سلحشوری، مردانگی، غیرت و مقاومت آنها به جایی رسیده که می توانند با فاصله ۱۳۰۰ کیلومتر بزرگترین پالایشگاه جهان را مورد هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه دنیا نمی تواند به حمله موشکی یمن به پالایشگاه عربستان به خاطر معادله بازدارندگی ایراد بگیرد، ادامه داد: امیدواریم دولتمردان نادان سعودی به عقل بیایند و بیش از این به مردم مظلوم یمن ظلم نکنند.

امام جمعه کاشان همچنین بر ضرورت عزم همگانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد.

وی در پایان با بیان اینکه اسلام و قرآن مخالف گردشگری نیست، گفت: آن چیزهایی که از بعضی مناطق در فضای مجازی نشان داده می شود زینده و درخور شأن نظام اسلامی خون شهدا نیست.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha