پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نادر حقیقی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه هرمزگان در اولین نشست وبیناری گروه های علمی مدارس علمیه استان، گفت: چشم انداز ۵ ساله حوزه علمیه استان، تدوین و برای مرکز حوزه های علمیه ارسال شده است و پس از تایید نهایی به استان ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام نادر حقیقی، در اولین نشست گروه های علمی حوزه استان هرمزگان، کارکرد گروه های علمی مدارس را به منزله هیئت علمی در دانشگاه اعلام کرد و گفت: بسیاری از وظایف گروه های علمی مدارس علمیه همان وظایف هیئت  های علمی در دانشگاه است.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان خاطرنشان کرد: گروه های علمی در مدارس علمیه با موضوعات متفاوت و با رویکرد تقویت بنیه علمی طلاب شکل خواهند گرفت و بسیاری از امور علمی مدارس و طلاب بر عهده این گروه ها است و از اختیارات کامل در زمینه تقویت بنیه علمی طلاب مانند ارزیابی سؤالات امتحانی و ارزیابی اساتید مدرسه برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: چشم انداز ۵ ساله حوزه علمیه استان،  تدوین و برای مرکز حوزه های علمیه ارسال شده است و پس از تایید نهایی به استان ابلاغ خواهد شد. مدارس علمیه سراسر استان باید برش های خود را استخراج و برای پیشبرد اهداف حوزه علمیه استان تلاش کنند.

حقیقی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در سند چشم اندار ۵ ساله حوزه علمیه استان توجه ویژه ای به آن شده است، تقویت بنیه علمی طلاب است. در موارد مختلفی  مانند ادبیات عرب دچار کمبود های اساسی هستیم که با تقویت و شکل گیری گروه های علمی در سطح مدارس استان این مشکلات نیز برطرف می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha