یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: کشف و ساخت واکسن کرونا توسط متخصصان کشور از جلوه های ما می‌توانیم است که جای تحسین دارد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه،   حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان اظهار داشت: ماه شعبان ماه رحمت الهی است در مناجات زیبای شعبانیه که عجیب مورد تأکید امام راحل عظیم الشان ما بود که رازونیاز امیر المومنین علیه‌السلام با خداوند است که سایر ائمه هم با همین الفاظ با خداوند مناجات می‌کردند.

وی ادامه داد: با قطعِ نظر از ولادت‌های مبارک این ماه شعبان ماه عبادت، ماه توسّل، ماه مناجات است؛ وَ اسمَع دُعائی اِذا دَعَوتُک، وَ اسمَع نِدائی اِذا نادَیتُک. فصل مناجات با خدای متعال، فصل مرتبط کردن این دل‌های پاک با معدن عظمت، با معدن نور؛ این را قدر باید دانست. مناجات شعبانیّه یک تحفه‌ای است که در اختیار ما قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: در کنار این بزرگی ماه شعبان ولادت‌های زیبای سوم چهارم و پنجم، یازدهم و پانزدهم این ماه یعنی ولادت سیدالشهدا، امام سجاد، حضرت علی‌اکبر، و حجت بن الحسن علیهم السلام را هم قرار دهید.لذا فرصت ماه شعبان ویژه است خصوصاً جهت آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: حیف می دانم یک فراز از مناجات زیبای شعبانیه را ذکر نکنم در فرازی از این مناجات حضرت علی علیه‌السلام به محضر خداوند عرضه می‌دارد: إِلَهِی إِنْ کنْتُ غَیْرَ مُسْتَأْهِلٍ لِرَحْمَتِک (خدایا اگر من شایستگی و لیاقت رحمت تو را ندارم) فَأَنْتَ أَهْلٌ أَنْ تَجُودَ عَلَیَّ بِفَضْلِ سَعَتِک (اما تو با فراوانی بخششت سزاوار این هستی که به من ببخشی) آن شا الله همه ما مشمول رحمت ویژه خداوند گردیم.

حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ابراز داشت: تبریک ویژه عرض می‌کنیم روز پاسدار را خدمت همه پاسداران و سپاهیان عزیزمان و همچنین روز جانباز را به همه جانبازان گران‌قدرمان تبریک عرض می‌کنم و امروز را که روز آزادگان است را خدمت آزادگان عزیزمان تبریک عرض می‌کنم.

وی با بیان این‌که سال ۱۳۹۹ در حال تمام شدن است و خوب است یک نگاه گذرایی به این سال داشته باشیم، گفت: ما این سال را با سایه شوم کرونا با حالت نگرانی و تشویش آغاز کردیم، کرونا در چند حوزه تأثیرگذار بود: اول در عرصه اقتصاد و معیشت دوم در حوزه روابط اجتماعی و خانوادگی و سوم در میدان انجام مناسک عبادی جمعی مثل نمازهای جمعه و جماعات، مراسم محرم اربعین فاطمیه و مثل این‌ها و راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن با مشکل روبرو شدیم.

حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: اما در کنار این تلخی‌ها جلوه‌های زیبا و درخشانی از رزمایش مواسات و همدلی را مشاهده کردیم که یکی از ظرفیت‌ها مخفی مردی را آشکار کرد.فرهنگ اصیل ایران و ایرانی را مردم نشان دادند و در دیدیم در غرب و اروپا که بعضی از آن به‌عنوان نماد فرهنگ یاد می‌کنند چگونه به‌خاطر مواد غذایی و بهداشتی رفتار می‌کردند.

وی بیان داشت: فداکاری کادر بهداشتی ما که بی‌نظیر بود واقعاً خاطراتی ماندگار در ذهن‌ها بجا گذاشت، از آن عجیب‌تر حضور گروه‌های مردمی و خصوصاً طلاب و روحانیون در کنار کادر درمان برای مراقبت از بیماران بود.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: در جایی که ما دیدیم نزدیکان و فرزندان از بیماران کرونایی فرار می‌کردند چگونه افرادی از جمله طلاب و روحانیون با فداکاری و جان‌فشانی در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند

وی ادامه داد: کشف و ساخت واکسن کرونا توسط متخصصان کشور هم یکی دیگر از جلوه های ما می‌توانیم بود که جای تحسین دارد.

امام‌جمعه سلفچگان خاطرنشان کرد: عزیزان در سال ۹۹ اقتصاد ما گرفتار مثلث شوم کرونا، کم‌تدبیری و تحریم بود و صبر نجیبانه شما مردم جلوه به‌یادماندنی و دشمن‌شکن را به نمایش گذاشت.

وی بیان داشت: نکته آخر اینکه این سال با همه ناملایماتی که داشت با کیاست و تدابیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب و مقاومت ملی ایرانیان تبدیل به سال شکست فشار حداکثری دشمن شد، سال ۹۹ سال جهش تولید بود و دیدیم که واقعاً در زمینه تجهیزات نظامی و دفاعی، موشکی، هوافضا، شهرهای موشکی، زیردریایی‌ها و ناوها و پهپادهای گوناگون و پیشرفته جهش تولید رزا مشاهده کردیم و امیدواریم با آماده‌شدن زیرساخت‌ها در زمینه‌های دیگر شاهد این جهش باشم

حجت‌الاسلام کتابچی افزود: سال ۹۹ مدرسه آموزه‌های عبرت‌انگیز و درس‌آموز است برای سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۰ سالی است که باید - و ان شاء الله - دولت جوان حزب‌اللهی با نشاط و کارآمد برای خدمت خالصانه به ملت بزرگ و بی‌نظیر ایران به میدان بیاید و «مرگ بر آمریکا» را در عرصه خدمت به این ملت بی‌نظیر متجلی سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha