جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیدنصیر حسینی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه‌ها علی‌الخصوص سازمان نظام مهندسی تذکر داد که بازسازی اصولی سی‌سخت را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، به دیدار نماینده ولی فقیه در استان رفت تا آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی‌سخت مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی با تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه با قدردانی از همه خدمات مسئولان استان در زلزله سی‌سخت اظهار کرد: انصافا شاهد و ناظر بودم که از همان لحظه اول با عجله و سرعت در کنار مردم حضور داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان به خصوص استاندار وضعیت را در همان ساعات اولیه وقوع زلزله مدیریت کردند؛ استاندار به معنای واقعی به صورت میدانی و دلسوزانه و دغدغه‌مند حضور داشت.

وی اظهار کرد: از عملکرد استاندار خرسندم؛ معاون عمرانی نیز پر تحرک و خستگی‌ناپذیر در این کارزار حاضر بود و اقدامات وی نیز قابل تحسین است.

حسینی از رئیس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور خواست به دلیل اقدامات خوب استاندار و معاون عمرانی از سوی وزارت کشور مورد تقدیر و تشویق قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که خانه‌های بسیاری در این زلزله به صورت کلی تخریب شد و در کل تعداد ۳۰۰۰ خانه هم نیاز به بازسازی و تعمیر دارند، افزود: تجربه وضعیتی به این گستردگی و شدت تخریب نداشتیم، لذا نیاز به حمایت بیشتری از سوی مرکز داریم، هر چند تسهیلات خوبی اختصاص یافته، اما نیاز به کمک بیشتر است، چرا که قیمت‌ها و هزینه‌های امروزی را نیز باید در نظر گرفت.

حسینی با بیان اینکه بیمه منازل در استان باید تبدیل به یک فرهنگ شود تا در چنین مواقعی مشکلات کمتری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ‌سازی شود تا از خدمات بیمه‌ای در هنگامه بحران‌ها بیشتر استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید در ساخت و سازها نظارت تعطیل شود تا شاهد وضعیت امروزی در شهر سی‌سخت باشیم، افزود: به سهم خود تذکر به نظام مهندسی داده‌ام؛ اگر در ساخت و سازها سهل‌انگاری شده باید برخورد شود. نظام مهندسی باید پای کار باشد، در خطبه‌های نماز جمعه نیز تکرار کرده‌ام و باز هم تاکید می‌کنم که پیگیر ساخت و سازها در سی‌سخت خواهم بود و وظیفه طلبگی خود را به جا خواهم آورد.

وی با تاکید بر این که مردم هم نباید به خاطر مبلغی جهت هزینه نظارت اجازه تعطیل شدن نظارت بر ساخت و سازها را بدهند، یادآور شد: وقتی ده‌ها و صدها میلیون تومان هزینه ساخت یک خانه می شود، چرا باید از پرداخت هزینه نظارت پرهیز کنیم تا در مواقع سیل و زلزله چنین بلایی بر سر منازل بیاید و مجبور شویم هزینه دوباره و چند باره بر خود تحمیل کنیم.

حسینی با انتقاد شدید از چنین رویکردی که به مهندس ناظر می‌گویند «پولت را بگیر؛ امضا کن و برو» یادآور شد: در بازسازی سی‌سخت اجازه چنین کاری داده نشود، دولت هم نباید اجازه چنین کاری داده بدهد تا گرفتار مصیبت‌ نشویم چنین خطایی باید به صورت کشوری برطرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha