جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رفیعی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل اعصاب خردی و ناراحتی مردم در جامعه تبعیض است و زمانی که مردم مشاهده کنند عده‌ای وام‌های میلیاردی دریافت می‌کنند اما عده دیگر اصلاً قدرت دریافت وام ندارند از بی‌عدالتی و تبعیض دچار اندوه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی طی سخنانی در سلسله مباحث نشاط معنوی حرم مطهر خاطرنشان کرد: شادابی و سرور غیر از ابتذال و لغو است و مؤمن شاداب است اما اهل ابتذال نیست و کسالت و افسردگی ندارد و از لغو دوری می‌جوید و نباید مرز ابتذال با سرور از بین برود.

 وی افزود: طبق فرمایش امام صادق علیه‌السلام وفای به عهد، رعایت حقوق و صبر در مشکلات مایه سرور انسان است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر کسی به دیگری قولی بدهد و به آن عهد وفا کند مایه سرور خواهد شد در حالی‌که بدقولی می‌تواند زمینه ناراحتی و اندوه را فراهم سازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تأکید کرد: وفای به عهد با خداوند، وفای به عهد با امام معصوم و وفای به عهد با مردم از مصادیق اصلی این مسئله است و ناقضین عهد الهی همواره مورد لعن خداوند قرار خواهند گرفت.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: اگر انسان به عهد خود در مقابل خدا وفا نماید خداوند نیز متقابلاً رحمت و نصرت خود را شامل انسان‌هایی خواهد کرد که به عهد خود پایبند بوده‌اند.

وی اظهار کرد: وفای به عهد نشانه ایمان است و نقض عهد جایز نیست حتی اگر طرف مقابل دشمن باشد و هیچ‌گاه در دین اسلام پیشگامی در نقض عهد جایز نیست.

عضو هیئت‌علمی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: عدم رعایت حقوق، تبعیض و بی‌عدالتی  در جامعه زمینه اندوه را فراهم می‌سازد درحالی‌که عدالت و انصاف و عدم تبعیض توسط مسئولین مایه سرور خواهد شد.

وی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل اعصاب خردی و ناراحتی مردم در جامعه تبعیض است و زمانی که مردم مشاهده کنند عده‌ای وام‌های میلیاردی دریافت می‌کنند اما عده دیگر اصلاً قدرت دریافت وام ندارند از بی‌عدالتی و تبعیض دچار اندوه خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تأکید کرد: صبر در مصائب و مقاومت در مقابل مشکلات می‌تواند نشاط‌آور باشد، درحالی‌که اگر انسان در مقابل مصیبت کم بیاورد بازنده میدان خواهد بود و زمینه اندوه را برای خود فراهم خواهد ساخت.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: انسان سفری ابدی را خواهد داشت و استقرارش در دنیا موقتی بوده به همین خاطر برنامه‌ریزی دائمی برای سکونت موقت کار بیهوده‌ای است درحالی‌که باید تمام تلاش خود را معطوف به سفر ابدی نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha