پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نون خ

حوزه/ "نون. خ۳ "همچون دو فصل قبلی تلاش کرد به دور از شعارزدگی و غرزدن‌های مرسوم، مسایل روز داخلی و حتی بین‌المللی را مورد توجه قرار داده و به زبان طنز، نقدی بر آن ها وارد کند و در عین حال همچنان بکوشد که زندگی واقعی مردم و دغدغه های آن ها را به تصویر بکشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از همان فصل نخست، قابل پیش بینی بود که سریال "نون. خ" به کارگردانی سعید آقاخانی از جمله آثار تلویزیونی پرمخاطب می‌شود و البته دنباله دار، کما اینکه اینک و پس از پایان فصل سوم این مجموعه، زمزمه های جدی مبنی بر ادامه ساخت آن در فصول آتی مطرح می شود.

از جمله ویژگی های قابل توجه این سریال، فراگیر شدن تکیه کلام‌ها در کوچه و بازار و به خصوص فضای مجازی بود، ضمن آن که دیده‌شدن شخصیت‌های اصلی و فرعی و نیز معرفی یک قوم و جغرافیا بدون زیاده‌روی و وجود شوخی‌های لوس و یا آزاردهنده، ثابت کرد که می توان در مدیوم رسانه ملی، سریال طنز جذابی ساخت آن هم بدون حاشیه به طوری که هم کارشناسان و منتقدان به طور نسبی از آن استقبال کنند و هم ذائقه و سلیقه مردم آن را بپسندد.

البته بی شک این سریال نیز همچون دیگر فیلم ها و سریال ها، عاری از عیب و ایراد و نقص نیست، اما اجمالاً می توان از کلیت آن دفاع کرد به خصوص این که سازندگان آن به جای اهتمام به ساخت سریال های طنز و کمدی آپارتمانی آن هم در پایتخت، به مناطق غرب کشور سفر کرده و فرهنگ و رسوم کردی را مورد توجه قرار داده اند که نفس همین کار خودش بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

از این نکته هم نباید غافل شد که فصل سوم این مجموعه همچون دیگر سریال‌های نوروزی سیما در شرایط خاص کرونایی تولید شده، به ویژه در رابطه با این سریال که تعدد بازیگران و لوکیشن ها می‌توانست حتی مشکلاتی را برایش ایجاد کند که ظاهراً مساله خاصی رخ نداده و کیفیت محصول تولید شده نیز در نهایت و بر اساس نظرسنجی های سازمان صدا و سیما مثبت و قابل قبول بوده است.

از دیگر نکات قابل توجهی که از چشم منتقدان و کارشناسان نیز مغفول واقع نشده، این است که "نون. خ۳ "همچون دو فصل قبلی تلاش کرد به دور از شعارزدگی و غرزدن‌های مرسوم، مسایل روز داخلی و حتی بین‌المللی را مورد توجه قرار داده و به زبان طنز، نقدی بر آن ها وارد کند و در عین حال همچنان بکوشد که زندگی واقعی مردم و دغدغه های آن ها را به تصویر بکشد و از این حیث باید به سعید آقاخانی و تیم همراهش در تولید این مجموعه، خدا قوت و دست مریزاد گفت.

با این وجود یکی از نقاط ضعف این سریال، کم ملات بودن محتواست و این که در زمینه قصه پردازی همچنان با نقایصی روبروست که امیدواریم در صورت تداوم ساخت این سریال در فصول آینده، به این نکته توجه شود تا مبادا، ضعف در سناریو را بخواهند صرفاً با طنزهای کلامی به نوعی جبران کنند.

همان طور که بارها نیز اشاره شده از جمله دلایل توفیق سریال هایی از جنس "نون خ" و "پایتخت" این است که زندگی ساده مردم عادی در آن ها مورد توجه قرار گرفته و نمایش داده می شود و همین مساله نیز مورد استقبال و خوشایند اکثریت مردم به خصوص مخاطبان انبوه رسانه ملی در جای جای ایران اسلامی واقع می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha