شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 مسجد باستانی در حیدرآباد هند، خدمات درمانی رایگان به نیازمندان می‌دهد

حوزه/ مسجد تاریخی در شاهین نگار، حیدرآباد هندوستان، توانسته به لطف ابتکار عمل یک سازمان خیریه مردمی، سومین مسجدی باشد که دراین شهر به نیازمندان امکانات بهداشت و درمان رایگان ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، مسجدی در حیدرآباد هندوستان، به افراد فقیر خدمات بهداشتی رایگان ارائه می‌دهد.  این سومین مسجد در این شهر است که سازمانی عام المنفعه در آن اقدام به ایجاد یک مرکز بهداشت و درمان رایگان کرده است.

مسجد قدیمی عمرالشفاء در شهرک سیف در شاهین نگار، حیدرآباد، به لطف ابتکار عمل یک سازمان خیریه مردمی، امکانات بهداشتی درمانی رایگان را به فقرا ارائه می‌دهد. و روزانه تقریبا ۳۰۰ نفر در اینجا ویزیت می‌شوند.

این مسجد سال گذشته پس از آنکه درهای خود را برای افراد آسیب دیده از سیل در چندین منطقه زاغه نشین باز کرد ، نامش به سر زبان‌ها افتاد.

افرادی که پی یکی از بدترین سیل‌های تاریخ شهر بی‌خانمان شده بودند، در مسجد پناه گرفتند. در حالی که قربانیان سیل با مشکلات بهداشتی روبرو شدند ، بنیاد هلپینگ هند (دست کمک‌رسان) برای راه اندازی مرکز مراقبت های بهداشتی پا پیش گذاشت.

از آن زمان ، این مرکز بیش از ۳۰ هزار نفر را تحت درمان قرار داده است. این سازمان غیردولتی منطقه را برای ارائه خدمات شناسایی کرد زیرا هیچ مرکز بهداشت اولیه تحت مدیریت دولت در این منطقه وجود نداشت. همچنین هیچ درمانگاه اجتماعی غیردولتی نیز در اینجا ساخته نشده بود.

به دلیل افزایش تعداد افرادی که به دنبال خدمات بهداشتی هستند ، این سازمان غیردولتی یک کلینیک شبانه نیز راه اندازی کرد که تا ساعت ۹ شب فعالیت می‌کند. ساکنان ، که اکثر آنها کارگران روزمزد هستند ، می‌گویند این تسهیلات به شدت به درد آنها می خورد.

این مرکز نه تنها خدمات بهداشتی اولیه را ارائه می‌دهد بلکه خدمات کمکی مانند پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر، بهداشت دندان، حجامت ، خدمات بهداشتی و تغذیه‌ای کودکان و زنان را نیز ارائه می‌دهد.

تیمی از پزشکان، پرستاران و مشاوران در این مرکز خدمات ارائه می‌دهند که به مرکز آمبولانس نیز مجهز است.

گفتنی است درحالی که اینجا سومین مسجد با این مزایا می‌باشد، مراکز مشابه نیز در مسجد اسحاق در نواب صحاب کونتا و مسجد محمد مصطفی، در وادی محمود ، مناطقی فقیر نشین، امکانات مشابهی ارائه می‌دهند.

به گفته این سازمان خیریه، محدودیت‌های کرونا باعث بیکاری ، از دست دادن درآمدهای بسیاری شده است. همچنین با تعطیلی مدارسی که وعده‌های غذایی روزانه را به کودکان می‌داده است خانواده‌ها  تحت فشار قرار گرفته‌اند و این باعث عدم تغذیه کافی برای کودکان و زنان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha