دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انتخاب

استاد فقه سیاسی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: مردم نباید ملاک انتخابشان این باشد که به کسی رای بدهند که در ستاد انتخاباتی خود بیشتر هزینه می کند یا موارد دیگر، بلکه توجه کنند ملاک باید اصلحیت فرد باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد صادق کاظمی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، امروز در نشت تخصصی که با موضوع انتخاب فرد اصلح که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و با همکاری مدرسه علمیه صدر بازار برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و باید به جای انتخاب فرد صالح، گزینه اصلح را انتخاب کرد.

وی افزود: اینکه باید فرد اصلح رئیس جمهور شود یک بحث فقهی نیست و کاملا یک بحث عقلی است و باید این موضوع را لحاظ کرد که در اسلام روایت های متعددی برای اثبات این امر آمده است، همانند نامه امیر المومنین(ع) به مالک اشتر یا نامه امام صادق(ع) به حاکم خراسان و روایت های متعدد دیگری که باید مطالعه گردد.

استاد فقه سیاسی دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: مردم نباید ملاک انتخابشان این باشد که به کسی رای بدهند که در ستاد انتخاباتی خود بیشتر هزینه می کند یا موارد دیگر، بلکه توجه کنند ملاک باید اصلحیت فرد باشد.

عضو هیئت علمی علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: باید به کسانی که می گویند در فقه از ویژگی های حاکمیت بحث نشده است، پاسخ داد حداقل یک دور روایت ائمه اطهار(ع) را مطالعه کنید بعدا نظر بدهید.

حجت الاسلام کاظمی خاطر نشان کرد: بحث کار آمدی مهمتر از بحث اصطلاح طلب یا اصولگرا است، در حال حاضر  ملاک اصلحیت و کارآمدی کسی است که بتواند با تدبیر و مدیریت شرایط اقتصاد ایران را به یک اقتصاد اسلامی تبدیل کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha