شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حاج ابوالقاسم

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از شاخصه‌های دولت اسلامی توکل و ایستادگی برابر زورگویان و دست‌یابی به استقلال است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در ابتدای آیین ترتیل خوانی قرآن کریم که امروز بدون حضور جمعیت و با پخش از بسترهای رسانه‌ای در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با ارائه نکات تفسیری و تبیین شاخصه‌های دولت اسلامی بر اساس آیات قرآن کریم اظهار کرد: دولت اسلامی برای استقلال کشور در سایه توکل بر خداوند متعال تلاش می‌کند چراکه توحید زیربنای ادیان توحیدی و ثمره آن نیز توکل بر خداوند است.

وی افزود: ثمره توکل قطع وابستگی به مستکبران است و نقطه متقابل توکل نیز، گدایی از مستکبران و ذلیل شدن مقابل زورگویان عالم است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نبی گرامی اسلام  فرموده‌اند هر فردی می‌خواهد از همه مردم با تقواتر باشد باید بر خداوند توکل کند و معنای توکل بر خداوند این است که بدانیم نفع و ضرر ما به دست مخلوق نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: از ثمرات توکل؛ صبر و استقامت است چراکه اهل توکل در برابر سختی‌ها مقاوم می‌شوند و ثمره دیگر توکل، افزایش قدرت است که موجب استقلال در برابر مستکبران می‌شود.

وی از دیگر شاخصه‌های دولت اسلامی را توکل و ایستادگی برابر زورگویان و دست‌یابی به استقلال دانست و تصریح کرد: دیگر شاخصه دولت اسلامی تلاش برای احیای و محوریت بخشیدن به مساجد است چراکه بزرگ‌ترین ظلم منع از احیای مساجد و در نقطه متقابل بزرگ‌ترین خدمت دولت اسلامی احیای مساجد است و مساجد باید محور تمامی فعالیت‌ها به ویژه رزمایش همدلی و مساوات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم دولابی خاطرنشان کرد: حکمت جهاد و فلسفه جنگ توسط قرآن بر اساس حفظ مساجد ذکرشده است و باید مراکز دینی حفظ شود حتی اگر جهاد شود و عده‌ای نیز به شهادت برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: دولت اسلامی نباید نسبت به مساجد بی‌تفاوت باشد و دولت‌ها موظف هستند مساجد را احیا و آن‌ها را محور محله‌ها، مناطق و شهرها قرار دهند.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم افرادی که عهد خداوند و پیوندهایی که باید برقرار شود را قطع کنند زیانکار خواهند بود به همین خاطر دولت اسلامی موظف است در خصوص افزایش جمعیت و گسترش پیوند اقوام تلاش کند.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: صله‌رحم باعث افزایش عمر شده و تکافل اجتماعی ایجاد می‌کند و معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

وی تأکید کرد: دولتی که با تقلید از فرهنگ غرب و سبک زندگی مدرنیته روابط خویشاوندی را نابود کند دولتی زیانکار خواهد بود در حالیکه دولت اسلامی موظف است بسترهای اجرایی گسترش ارتباطات خویشاوندی را فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha