جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست معاونان حوزه علمیه خواهران یزد

حوزه/خداوند در ماه رمضان سفره لطف و رحمت خود را گسترانده است و این ما هستیم که باید با تمام وجود از این سفره رحمت و گسترده خدا کمال استفاده را ببریم و  قطعا کسی که همنشین و مطیع و آمرزش خواه از خدا باشد به توفیقات زیادی که خداوند به او وعده داده است دست خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، امروز در ابتدای نشست این هفته شورای اداری مدیریت حوزه خواهران استان یزد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ارزوی قبولی طاعات و عبادات به تشریح حدیثی از رسول خدا (ص)از کتاب اقبال الأعمال، جلد ۳، ص ۱۷۴ پرداخت و افزود : عن رسول الله (ص) «... َیَقُولُ اللهُ تَعالی اَنَا جَلیسُ مَن جالِسَنی وَ مُطیعُ مَن اَطاعَنی  وغافِرُ مَن اَستَغفَرَنی و...»در روایت پیامبر سه جمله کوتاه ولی بسیار امیدوار کننده به بندگان داده شده است که اگر ما به همین فرمایش عمل کنیم نتایج آن را به وضوح در زندگی خود خواهیم دید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: چرا که خداوند می فرماید،«من همنشین کسی هستم که با من همنشین باشد و مطیع کسی هستم که از من اطاعت و فرمانبرداری کند و آمرزنده کسی هستم که از من آمرزش بخواهد. لذا خداوند سفره لطف و رحمت خود را گسترانده است و این ما هستیم که باید با تمام وجود از این سفره رحمت و گسترده خدا کمال استفاده را ببریم و  قطعا کسی که همنشین و مطیع و آمرزش خواه از خدا باشد به توفیقات زیادی که خداوند به او وعده داده است دست خواهد یافت.

وی تصریح کرد: ماه رمضان ماه مهمانی خداست و اکنون ما می خواهیم وارد بر ماه مبارک رمضان شویم لذا باید خود را پاکیزه در این مهمانی حاضر کنیم زیرا خداوند بندگانش را دعوت کرده است به ضیافت و مهمانی که وصف ناشدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی افزود: ماه مهمانی که در آن خوبان و پاکان حضور دارند و ما باید خود را آماده این مهمانی کنیم و این آمادگی نیازمند پاک شدن روح و جسم از تمامی معاصی  و گناهان دارد و باید وجود خود را از تمامی صفات رذیله  خالی کنیم.

وی با یادآوری خطبه شعبانیه پیامبراکرم(ص) درباره جایگاه و اهمیت ماه مبارک رمضان از کتاب مفاتیح نوین ص ۸۰۹ بیان کرد: « أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ.و.......»پیامبر اکرم خطاب به مردم فرموده که این ماه رمضان، ماه خدا، ماه رحمت و آمرزش و برکت است که به سوی شما رو آورده است و از بهترین ماه ها نزد خداوند است و روزهای آن بهترین روزها و شب‌ های آن بهترین شب‌هاست و ساعت‌های آن بهترین ساعت‌هاست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ابراز کرد: ماهی است که در آن خداوند متعال همه ما را  به مهمانی خودش دعوت کرده است؛ نفس های انسان در این ماه ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب نیزثواب عبادت را دارد، اعمال انسان در ماه رمضان پذیرفته و دعاها مستجاب است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی توصیه کرد: باید از پروردگار متعال با نیت های صادق و دل پاک، بخواهیم که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به همه ما عنایت فرماید لذا پیامبر فرمود شقی و بدبخت، آن کسی است که در این ماه بزرگ، از آمرزش خدا بی بهره شود؛ خطبه به جایی رسید که علی علیه السلام می فرماید:« در این حال از جا برخاسته و عرض کردم، ای پیامبر خدا! برترین اعمال در این ماه چیست؟ حضرت فرمود: ای ابا الحسن! برترین اعمال در این ماه پرهیز از محرمات است...» ( امالی شیخ صدوق ص ۹۳ح۴  )

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم خداوند در این ماه مبارک رمضان، توفیق پرهیز از گناهان و توفیق عبادت و بندگی و روزه داری خالصانه به همه ما عنایت بفرماید و بتوانیم بهترین بهره های مادی و معنوی را از این ماه پر خیر وبرکت ببریم .

در پایان این نشست، ضمن قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضران، نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه مطرح شد و در مورد آن ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha