جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ناصر دهقانی

حوزه / یک ‌تهیه‌کننده گفت: این تصور که شبکه نمایش خانگی تنها به آثار خاص اختصاص دارد، اشتباه است، چون معتقدم در این حوزه ‌می‌توان حتی کارهای دینی و دفاع مقدسی را به نمایش در آورد.

ناصر دهقانی؛ تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه رونق در تولید اتفاق خوبی است، اظهار کرد: اینکه تولیدات شبکه نمایش خانگی رواج پیدا کردن، اتفاق بدی نیست؛ زیرا هر چه تولید بالاتر رود، رونق فرهنگی نیز بیشتر خواهد شد، اما باید توجه داشت که این تولیدات نباید با سیاست‌ها و ارزش‌های حاکم مغایرت داشته باشد یعنی اینکه بخواهیم به بهانه جذب مخاطب به موضوعاتی بپردازیم که روی اخلاقیات جامعه تاثیر منفی داشته باشد.

وی افزود: البته باید توجه داشت که باید تنوع سلیقه در تولیدات نمایشی شبکه نمایش خانگی وجود داشته باشد، اما آثار می‌بایست به ارزش‌های حاکم بر جامعه احترام بگذارند، ولی آن چیزی که من می‌بینم چندان خوشایند نیست! زیرا حس می‌کنم مدیریت در این عرصه ضعیف است.

 این تهیه‌کننده تاکید کرد: شبکه نمایش خانگی کارهایی که پخش می‌کند عمدتاً اجتماعی هستند، اما اگر برنامه‌ریزی صحیحی در این حوزه رخ دهد آثار دینی و ارزشی نیز می‌تواند در این عرصه خودنمایی کند. برای مثال کارهای دفاع مقدسی اگر به طرز مطلوبی تولید شوند مطمئناً مخاطب لازم را خواهند داشت.

وی توصیه کرد: برای اینکه به هدف موردنظر نزدیک شویم، دولت باید در گام اول از کارهای مربوطه حمایت کنند وقتی این حمایت رخ داد و تماشاگر دانست فیلم‌های ارزشی نیز می‌تواند بخشی از سبد خانواده را در برگیرد آنگاه عرصه برای رقابت عادلانه بین تمام تولیدات فراهم خواهد شد.

دهقانی در خاتمه تصریح کرد: امیدوارم هنرمندانی که دغدغه ساخت کارهای ارزشی را دارند همه حوزه‌ها را محلی برای کار کردن بدانند، چون اگر قرار باشد برخی از عرصه‌ها خالی از نیروهای متعهد باشد، فرصت برای کارهای بی‌ارزش بیشتر فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha