جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: در این ایام که به دلیل شیوع کرونا جمع خوانی های قرآن تعطیل است، خانه ها به پایگاه های قرآنی تبدیل شوند و خانواده ها به صورت جمع خوانی قرآن را ختم کنند .

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در ارومیه، با بیان این که ماه مبارک رمضان از نعمات بزرگ پروردگار به بندگان است و خداوند در این ماه بندگان خود را به میهمانی الهی دعوت کرده است، اظهار داشت: خداوند در این ماه با رحمت از بندگان پذیرایی می کند و  دعای آن ها را مستجاب و مورد احترام و کرامت قرار می دهد.

وی ادامه داد: براساس روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در ماه رمضان اعمال نیک بندگان زودتر و راحت تر از سایر ایام مورد قبول واقع شده و معاصی در این ماه مورد مغفرت الهی واقع شده و مورد عفو قرار می گیرد.

امام جمعه ارومیه در ادامه با بیان این که در روایات بیان شده است؛ هرکس در این ماه یک آیه از قرآن را بخواند مانند کسی است که در ماه های دیگر قرآن را ختم می کند، افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی برای ختم قرآن است و بهتر است در این ماه مؤمنین بیشتر با قرآن مانوس شوند و اموات و کسانی را که حق بر گردن انسان دارند یاد کنند.

وی اضافه کرد: قرآن کتاب عمل و راهنما است و خداوند قاعده و رسم زندگی را به بشر آموزش داده است، لذا هر چه انسان در طول زندگی با این کتاب الهی بیشتر مأنوس شود یقیناً زندگی او الهی و مورد قبول خداوند خواهد بود. در این ایام که به دلیل شیوع کرونا جمع خوانی های قرآن تعطیل است، خانه ها به پایگاه های قرآنی تبدیل شوند و خانواده ها به صورت جمع خوانی قرآن را ختم کنند .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: بنابر روایات بهتر است مومن با دیدن برادر مومن خود در ماه رمضان لبخند بزند، چرا که تبسم و لبخند مؤمن بر برادر خویش موجب اجر اخروی است. و انسان علاوه بر این که باید با دیگران با محبت برخورد کند لازم است نسبت به خانواده خود نیز مهربان باشد.

وی، کمک به نیازمندان را از دیگر وظایف مؤمنین در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: در روایات بیان شده هر کس در ماه مبارک رمضان غصه فردی را برطرف نماید خداوند در روز قیامت او را از ترس بزرگی که قلب ها را فرا می گیرد در امان قرار می دهد و هر کس در ماه رمضان به فردی مظلوم کمک و یاری کند خداوند حامی او در مقابل دشمنان دنیا و کمک حال او در پای حساب قیامت خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی ادامه داد: اگر مومن خشم و غضب خود را نسبت به دیگران پنهان کند، خداوند در روز قیامت خشم و غضب خود را از او نگه می دارد و با رحمت با او رفتار می کند و این مسئله مهمی است که مدیران و مسئولین با زیردستان خود با محبت و مهربانی رفتار کنند و این امر رضایت الهی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha