شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فرحناز قائد امینی
فرحناز قائد امینی مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقطه مشترک معلمان و انبیا، فهم زیستن است، گفت: هدف اصلی معلم باید این باشد که دانش‌آموزان را به سمت و سوی خدایی شدن سوق دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، فرحناز قائدامینی، ظهر امروز در دیدار جمعی از معلمان با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به  همزمان شدن روز معلم امسال با لیالی قدر، اظهار داشت: هر آنچه برای تربیت انسان‌ها لازم است در قرآن آمده و هدف همه معلمان نیز این است که با تأسی از این کتاب در راستای ارتقای جامعه ایمانی و علمی حرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقطه مشترک معلمان و انبیا فهم زیستن است، گفت:  هدف اصلی معلم باید این باشد که  دانش‌آموزان را به سمت و سوی خدایی شدن سوق دهد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۲۰۷ هزار دانش آموز در استان وجود دارد، ادامه داد: درحال حاضر در بسیاری از مناطق استان معلم و سیستم آموزش و پرورش فعال و درحال خدمت رسانی هست و البته در بعضی از نقاط دور دست هم دسترسی به سیستم آموزشی وجود ندارد که در تلاش هستیم در این فرصت باقی‌مانده از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا پایان خوبی برای این سال تحصیلی رقم بزنیم.

قائد امینی از جذب ۲۰ میلیارد تومان در طرح «آجر به‌ آجر» خبر داد و بیان کرد: برای تهیه زیرساخت و تجهیز امکانات مدارس تلاش‌های بسیاری انجام شد که مهم ترین آن جمع آوری ۲۰ میلیارد تومان کمک های خیریه در طرح «آجر به آجر» بود که به این وسیله توانستیم مدارسی را در مناطق محروم کلنگ‌زنی و یا بازسازی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پوشش ۹۹ درصدی تحصیلی در استان، رعایت عدالت تحصیلی، تحول بزرگ در آموزش متوسطه و رشته فنی‌وحرفه‌ای و افزایش پژوهش‌سراها که عضویت و اشتغالزایی تعداد بالایی از دانش‌آموزان را به دنبال داشت، ورزش و سلامت، پرورشی و رتبه برتر سوادآموزی، مسابقات قرآن، از مهم ترین موفقیت‌های آموزش و پرورش استان در سال گذشته و سال جاری بوده‌است.

وی ادامه داد: سه دبیرخانه مهم سنجش صلاحیت و ارتقای توانمندی معلمان، نهضت سوادآموزی و تهیه محتوای کتاب سوم ابتدایی به استان واگذار شد.

قائد امینی خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی معلمان عشق و هنر را به تمام معنا به جامعه نشان دادند، زیرا اگر عشق نبود معلم نمی‌توانست در مناطقی که زیرساخت ندارد وارد شود و اگر هنر نبود نمی‌توانست به سرعت خود را با شرایط جدید که به ناچار وارد آن شدند و با آموزش جدید وقف دهد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نفیسه قربان پور IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    ممنون