سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رئیس شورای شهر شیراز

حوزه/ رئیس شورای شهر شیراز علما، رزمندگان، شهدا و حوزه علمیه را بخشی از هویت شهر شیراز دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سید عبدالرزاق موسوی، عصر چهارشنبه، در مراسم افتتاحیه هفته شیراز که در مسجد نصیرالملک شیراز برگزار شد، در خصوص استفاده از ظرفیت های شهر شیراز، اظهار کرد: با توجه به رویکردی که در شورای شهر وجود داشت، موضوع هفته شیراز مطرح و دستورالعمل نحوه برگزاری هفته شیراز را به تصویب رسانده است، البته با این رویکرد که از همه ظرفیت های موجود برای معرفی شهر شیراز استفاده شود.

وی ادامه داد: تقارت روز و هفته شیراز را با ماه مبارک رمضان و همچنین ایام شهادت امیرالمومنین مولی متقیان(ع) و شب های قدر را به فال نیک بگیریم، و به نوعی باید در برنامه هفته شیراز نگاه خود و ارتباط مفهومی هفته شیراز را تبیین و تعریف کنیم؛ خوشبختانه در برنامه ای که سازمان فرهنگی و اجتماعی پیش بینی کرده این نگاه نیز دیده شده است، اگرچه می توانستیم این را تقویت کنیم.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه در معرفی شهر شیراز باید به مجموعه ویژگی هایی که به عنوان هویت شهر از آن نام می بریم، توجه کنیم، خاطرنشان کرد: باید به هویتی که از گذشته وجود داشته و هویتی که در طول پس از انقلاب به آن اضافه شده توجه داشته باشیم، هویتی که پس از انقلاب یعنی در دوران دفاع مقدس به آن رو به رو شده ایم بخشی از تاریخ کشور را دفاع مقدس تشکیل می دهد و نقش شیراز، رزمندگان، علما و شهدای شیراز در هشت سال دفاع مقدس برجسته و بسیار درخشان است؛ شهید دوران یکی از این نمونه هایی است، لذا موضوع دفاع مقدس و شهدا و نقش شیراز در دفاع مقدس بخشی از هویت شیراز شیرازاست.

موسوی افزود: طبیعت، محیط زیست، علما و مفاخر شیراز و همچنین آثار تاریخی و حوزه های علمیه، حرم مطهر شاهچراغ(ع) و سایر امام زاده ها بخشی از هویت شیراز هستند.

وی گفت: پیشینه شیراز نه تنها در ایران، بلکه در جهان شناخته شده اشت و ظیفه ما برای معرفی بیش از پیش آن است؛ بخشی از هویت و سرمایه های شیراز دانشمندان شیراز هستند که برخی از آنان در خارج از کشور به سر می برند.

موسوی بیان کرد: اگر می خواهیم شیراز را معرفی کنیم باید مرزهای خاص را کنار بگذاریم و همه آن هایی که به عشق شیراز چه در کشور و جهان زندگی می کنند را به کمک بگیریم.

وی در پایان عنوان کرد: شورای اسلامی شهر  دستورالعمل مصوب روز شیراز را با استناد با ماده یک شوراها تصویب کرد؛ شورا موظف است با استفاده از ظرفیت های شهر در حوزه های اجتماعی و فرهنگی تلاش ککند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha