جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نجف لکزایی

حوزه/ دفتر تبلیغات اسلامی نهاد با برکت است که توسط حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شده و رسالت بسیار سنگینی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی با اشاره به سالروز تأسیس این دفتر اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی یک نهاد با برکت است که توسط حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شده و رسالت بسیار سنگینی دارد.

معرفی دین به شکل درست، کامل و جامع به جامعه مهم ترین رسالت دفتر تبلیغات اسلامی است

وی با بیان اینکه معرفی دین به شکل درست، کامل و جامع به جامعه مهم ترین رسالت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است، گفت: رسالت دفتر تبلیغات اسلامی بالاتر از رسالتی است که حوزه های علمیه دنبال می کند، زیرا این دفتر موظف است که دین را به شکل درست، کامل و جامع به جامعه معرفی کند، از این رو، باید یک بسته ای از فعالیت ها را مد نظر خود قرار داده و انجام دهد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به توقعاتی که با وقوع انقلاب اسلامی از دین ایجاد شده است، تصریح کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی، دین، حکومت را در اختیار نداشت و انتظاری که از آن می رفت، غالباً در جنبه های فردی محدود می شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، انتظار از دین ارتقا پیدا کرد و توقع رفت که با نظامات سیاسی، اقتصادی، مدیریتی، خانواده، تربیتی و... خود در جامعه پیاده شود.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی در چنین شرایطی با رسالت های سنگینی مواجه شده بود و باید برای رسیدن به آنها بخش های پژوهشی مختلفی را تشکیل می داد؛ در این هنگام، با چالش نیروی انسانی نیز مواجه بود، چراکه برای رسیدن به اهداف خود باید دارای نیروهایی می بود که آشنایی کامل با دین و بخش های مختلف آن داشته باشند، بنابراین، به سراغ آموزش نیز رفت تا نیروهایی تربیت کند که پژوهش های مورد نیاز را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به اینکه امروز دفتر تبلیغات اسلامی هم در بخش آموزش و هم در تولید معارف اسلامی متناسب با نیاز روز در بخش پژوهش قدم های خوبی را برداشته است، اظهار داشت: با همه توفیقاتی که تا کنون برای ما حاصل شده است، باز هم باید تلاش داشته باشیم تا به نقطه ایده آل دست پیدا کنیم.

تبیین رسالت های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی

وی در ادامه به تبیین رسالت های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پرداخت و گفت: از آن رو که ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم، نتیجه آموزش ها و پژوهش های دین باید به صورت جامع و کامل در اختیار عموم مردم قرار بگیرد، بر این اساس دفتر تبلیغات اسلامی وارد عرصه تبلیغ و اعزام مبلغ به شکل سنتی و در گستره وسیع، تبلیغ تخصصی و پاسخگویی به سؤالات دینی اقشار مختلف شد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مسأله «قطب های فکری و فرهنگی» این دفتر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در چند سال گذشته، دفتر تبلیغات اسلامی تصمیم گرفت که حوزه کار خود را با رویکرد مسأله محوری تاحدودی محدود کند و سعی داشته باشد که به لحاظ آموزشی، پژوهشی و تبلیغی، این عرصه خاص را که اولویت هم دارد، در دستور کار قرار دهد؛ بدون تردید، تمرکز بر حل مسأله به شکل اولویت بندی شده، سبب گشته تا دفتر تبلیغات اسلامی توفیقات بیشتری نسبت به گذشته پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دفتر تبلیغات اسلامی همچون سال های گذشته بتواند در جهت عمق بخشی به معرفت دینی و معرفی جامع و کامل اسلام به دنیا و تبلیغ دین در عرصه های عمومی و تخصصی به توفیقات بیشتری نائل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha