چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علیرضا احمدی

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: زمزمه مذاکره با بایدن و اینکه مذاکره امور را تسهیل و مشکلات ما را حل می‌کند، نخ‌نما و پوسیده است چراکه بایدن معاون اوباما بوده و فلج‌کننده‌ترین تحریم‌ها را در زمان اوباما داشتیم و او که آمد سیاست‌های خارجی بوش را لغو ولی بایدن سیاست‌های ترامپ را هم تأیید می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، امروز در نشست با مسئولان استانی با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، تأکید کرد: دولت آینده باید به‌صورت کامل از بیگانگان قطع امید کند.

وی با بیان اینکه دولت جوان مؤمن و انقلابی باید معتقد باشد فرقی بین بوش، اوباما، ترامپ و بایدن نیست، گفت: زمزمه مذاکره با بایدن و اینکه مذاکره امور را تسهیل و مشکلات ما را حل می‌کند، نخ‌نما و پوسیده است چراکه بایدن معاون اوباما بوده و فلج‌کننده‌ترین تحریم‌ها را در زمان اوباما داشتیم و او که آمد سیاست‌های خارجی بوش را لغو ولی بایدن سیاست‌های ترامپ را هم تأیید می‌کند، نه‌تنها در خصوص ایران که حتی نسبت به متعهدان خودشان ازجمله اروپا تا جایی که رئیس کمیسیون خارجی اتحادیه اروپا فریاد برآورده که استقلال اقتصادی ما را سلب کردید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی با بیان اینکه آمریکا و اروپا به دنبال انحصار هستند، اضافه کرد: جبهه استکبار یک روزی حاضر نبود ما صنعتی شویم چون صنعت موتور محرک رشد بوده و امروز هم درحالی‌که خودشان به دنبال اقتصاد دانش‌بنیان هستند و باید صنعت خود را توسعه دهند ما را از اقتصاد دانش‌بنیان و نانوتکنولوژی بر حذر می‌دارند؛ چون می‌دانند جریان انقلابی این انحصار آن‌ها را می‌شکند و علوم خود را در اختیار دنیا قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: برخلاف مبنای غربی‌ها که قائل هستند فرودستان باید منفعت فرا دستان را تأمین کنند جریان انقلابی قائل است که پایین‌دستان باید به استعلا و برتری برسند. در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری معظم فرمودند جریان انقلابی دنبال رشد و توسعه ملت‌هاست.

وی در ادامه با بیان اینکه عدالت و ساخت درونی، آرمان و روح نظام اسلامی است، افزود: عدالت مبنای همه تصمیم‌گیری‌ها و هدف جامعه‌سازی است و اساساً فقرزدایی و کاهش فاصله طبقاتی و تلاش برای برابری افراد در استفاده از امکانات و برابری در فرصت‌ها، از نظر آیت‌الله خامنه‌ای از مقدمات اصلی عدالت اجتماعی مورد نظر اسلام است.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه عدالت توأمان با رشد و توسعه اقتصادی فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: قسط و عدالت مقدمه واجب برای کمال نهایی انسان بوده و در این زمینه اولویت فقرزدایی و تسکین آلام طبقات ضعیف جامعه هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی تصریح کرد: آیت‌الله خامنه‌ای با اتکای به روایات فراوان موجود در منابع اسلامی به دنبال دفاع از محرومان و مستضعفان هستند و فقرزدایی و تسکین آلام طبقات ضعیف جامعه را از وظایف مهم دولت اسلامی می‌دانند.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به ارتباط عدالت با عقلانیت و معنویت، تحوّل اخلاقی را شرط تحقّق عدالت اجتماعی دانست و گفت: با توجه به مجموعه نظراتی که رهبر معظم انقلاب به عوامل قوام‌بخش و هویت آفرین جامعه دارند، می‌بینیم نسبتِ وثیق و بنیادی مهمی میان اخلاق و هویت جامعه وجود دارد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس است که ایشان برای تحقّق عدالت اجتماعی به‌مثابه یکی از اهداف مهم نظام اسلامی تحوّل اخلاقی جامعه را شرط اساسی می‌دانند و از نگاه ایشان عدالت اجتماعی به مقدار زیادی وابسته به اخلاق است. البتّه بخش عمده آن مربوط به مقررات و قوانین جامعه است؛ امّا مقررات و قوانین بدون اینکه افراد از اخلاق الهی و اسلامی برخوردار باشند، چندان کارساز نیست. اگر اخلاق در جامعه تأمین شد، عدالت اجتماعی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha