پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 957778
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
گزارشی از سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه به همدان

حوزه/ رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در جلسات امروز هم نیاز ها مطرح شد و هم راهکار ها، گفت: مقرر شد مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان از بودجه عمومی استان ها قوه قضائیه به استان همدان اختصاص داده شود تا در مسائل مختلف این مبلغ استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، شب گذشته در نشست پایانی سفر خود به همدان، با اشاره به مصوبات جلسات امروز، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائل بحث توجه به معیشت و رفع مشکلات در حوزه کسب و کار است که در جلسات امروز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بازرسان حاضر در استان به خوبی شرایط شهرستان ها را بررسی و پیگیری کردند، گفت: تسهیل دسترسی به مجوزها و رفع مشکلات واحدهای تولیدی از مهم ترین مسائلی که بود امروز مطرح و مقرر شد توسط مسئولان استانی پیگیری شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه هم نیازها مطرح شد و هم راهکارها، عنوان کرد: مقرر شد مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان از بودجه عمومی استان ها قوه قضائیه به استان همدان اختصاص داده شود تا در مسائل مختلف این مبلغ استفاده شود.

وی افزود: بخشی از این مبلغ مختص به سازمان زندان ها و بحث اشتغال زندانیان است تا بتوانیم آمار سال گذشته که از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد رسید را در سال جدید به ۸۰ درصد برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه زندان ها باید به مرکز نیکی ها تبدیل شود، خاطر نشان کرد: باز اجتماعی کردن مسئله مهمی است که در زندان ها به دنبال اجرای آن و حمایت از زندانیان پس از آزادی هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگری از این بودجه متعلق به رفع مشکلات پزشکی قانونی استان و شورای حل اختلاف است، اظهار داشت: در دیدار هایی که با بعضی از جوانان و نخبگان و خانواده های معظم شهدا داشیم، دغدغه هایی مطرح شد که پیگیر آنها در استان و در مرکز خواهیم بود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: متاسفانه شرایط از نظر کرونا مناسب نبود، چرا که علاقمند ارتباط و دیدار با تعداد بیشتری از جوانان و گروه ها بودیم.

وی خطاب به مسئولان استانی خاطرنشان کرد: جوانان و نخبگان دغدغه های مردمی و سطح جامعه را می توانند به گوش مسئولان برسانند و خوب است که این جلسات به صورت مستمر برگزار شود و از نظرات این افراد در استان به نحو احسن استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان این سفر را، سفر مبارکی خواند و گفت: امیدواریم به برکت ماه مبارک رمضان این سفر دارای خیر و برکات فراوانی برای استان باشد و اثرات آن به زودی برای استان و مردم همدان روشن شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha