پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیین اختتامیه طرح محفل خانگی قران کریم در شهرستان هویزه

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مرحله اول از شانزدهمین آزمون ارزیابی حافظان قرآن خراسان شمالی روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

حمزه بابایی مقدم، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، اظهار کرد: روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، آزمون مرحله اول از شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم جهت تعیین تکلیف حفاظ ممتاز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این آزمون در استان خراسان شمالی با حضور ۶۵ نفر از حافظان قرآن کریم در رشته‌های ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار می‌شود که از این تعداد ۲۰ نفر از خواهران در رشته حفظ کل، ۱۴ نفر از خواهران در رشته ۲۰ جزء، ۱۶ نفر از خواهران در رشته ۱۰ جزء، ۱۱ نفر از برادران در رشته حفظ کل، ۲ نفر از برادران در رشته حفظ ۲۰ جزء و ۲ نفر هم در رشته ۱۰ جزء به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا این آزمون با رعایت تمامی اصول بهداشتی برگزار می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: در صورت قبولی حافظان در رشته ۱۰ جزء در مرحله اول (کتبی) و مرحله دوم (شفاهی) مدرک هم‌طراز دیپلم و در صورت قبولی حافظان ۲۰ جزء در دو مرحله، مدرک هم‌طراز فوق‌دیپلم و در صورت قبولی حافظان کل در دو مرحله مدرک معادل لیسانس و حافظان کل در صورت قبولی در سه مرحله مدرک معادل فوق‌لیسانس و در صورت قبولی در چهار مرحله مدرک معادل دکترا اعطا می‌شود.

حمزه بابایی مقدم با اشاره به جزئیات این آزمون، بیان کرد: حافظان ۱۰ جزء به ۵۰ سؤال به مدت ۵۰ دقیقه و حافظان ۲۰ جزء به ۱۰۰ سؤال به مدت ۱۰۰ دقیقه و حافظان کل نیز به ۱۵۰ سؤال در مدت ۱۵۰ دقیقه پاسخ می‌دهند.

گفتنی است مرحله اول از شانزدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن استان خراسان شمالی، روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ رأس ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در محل دانشگاه علوم قرآنی بجنورد به‌طور هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha