پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام نکونام

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از راه‌های جهاد، فقه و فهم دین است. برخی افراد وارد فقه دین شدند اما به بصیرت دست نیافته و به دام شیطان افتادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ٣١ اردیبهشت ماه و سالروز آیت‌الله سید ابوالقاسم دهکردی، اظهارداشت: ایشان یکی از چهره‌های شاخص شهرکرد بوده که باید برای شناختن ایشان و معرفی به سایرین مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مسئله فقه و ثبت نام حوزه‌های علمیه افزود: حوزه‌های علمیه به‌عنوان مراکز مورد تایید قرآن، مکانی برای رشد فرزندان است. نوجوانان و جوانان مستعد باید به حوزه‌های علمیه گسیل داده شده و راه انبیاء الهی تداوم یابد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سوره توبه بیان کرد: این سوره به طور ویژه به مسئله جهاد پرداخته اما در آیه ١٢٢ این سوره، لحن کاملا تغییر پیدا کرده و پرده‌ای دیگر از جهاد مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، در ادامه خاطرنشان کرد: در این آیه گفته شده که لازم نیست همیشه همه مؤمنان به میدان جنگ بروند. عرصه دیگر جهاد، فقاهت، فقه در دین و دین‌شناسی است.

وی با بیان اینکه فقه به معنای فهم دین است، تصریح کرد: در فهم دین باید تامل و دقت فراوانی وجود داشته باشد. عده‌ای همچون آیت‌الله موسوی دهکردی فهم درست از دین یافتند و مردم را با دین آشنا کردند، اما عده‌ای وارد فقه دین شدند، اما چون به بصیرت کافی دست نیافتند، به دام شیطان و شیاطین افتادند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه فردی که فهم درست از دین نداشته باشد، عبادتش نیز ناقص است، ادامه داد: اگر کسی بد عمل کند، نباید به حساب فقه و مکتب امام صادق بگذاریم. جایگاه فقه بسیار اهمیت دارد و باید به درستی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به مسئله فلسطین و غزه گفت: خداوند تبارک و تعالی بار دیگر به مقاومت، عزت و عظمت و حقیقت بخشید و حقانیت مقاومت را به رخ اهل ظلمت کشید و صهیونیست‌هایی را که عزم خود را برای نابودی غزه جزم کرده بودند، علی رغم برخورداری از امکانات فراوان شکست داد و عقب‌نشینی کردند.

وی بیان کرد: فلسطین و غزه در این چند روز حدود ٢٨٠ شهید مرد، زن و کودک تقدیم اسلام کردند و ٨٠٠ خانه ویران شد ولی با این حال دیشب را به شادی و خوشحالی گذراندند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: این مقاومت و پیروزی به برکت شهید سردار سلیمانی عزیز ظار شد و موشک‌هایی در غزه با وجود پهپادهای جاسوسی دشمن ساخته و شلیک شد.

نکونام خاطرنشان کرد: این روزها حمایت‌های مردم ایران به خوبی صورت گرفت و باید تداوم دلشته باشد تا مردم فلسطین احساس تنهایی نکنند.

وی با اشاره به سوم خرداد، عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر گفت: این عملیات آثار فراوانی را به دنبال داشت، ٥ هزار و ٤٠٠ کیلومتر مربع از خاک ایران بخصوص خرمشهر آزاد شد، ١٩ هزار نفر از نیروهای دشمن اسیر شده و ١٦ هزار نفر از دشمنان کشته شدند. 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به ٤ خردادماه و مقاومت شهر دزفول اشاره کرد و افزود: ٥ خرداد ماه نیز روز حمایت از خانواده‌های زندانیان است. لذا ضروری است این خانواده‌ها را مورد توجه و رسیدگی قرار داده و از آنها حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به ٣٠ اردیبهشت و روز ملی جمعیت بیان کرد: جمعیت را نباید ساده گرفت و باید به یک گفتمان تبدیل شود و به هر شکل ممکن گسترش یابد.

وی ادامه داد: پیری جمعیت یک خطر است. انقلاب را جوانان جلو می‌برند لذا جمعیت جوانان کشور را نباید از نظر دور بداریم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha