چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
رضا خورشیدی

حوزه/ معاون آموزش مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: با وجود اینکه بسیاری از اساتید حوزوی با استفاده از دانش و آموخته های خود ادامه آموزش ها را در فضای مجازی دنبال کرده و می کنند، ولی بازهم باید گفت که آموزش در فضای مجازی هرگز نمی تواند خروجی مناسبی همانند آموزش حضوری و چهره به چهره داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام رضا خورشیدی ظهر امروز در نشستی با جمعی از فعالان فضای مجازی و رسانه، اظهار داشت: شیوع کرونا استفاده از ظرفیت های فضای مجازی را بسیار بالا برد به نحوی که اکنون کمتر کاری بدون استفاده از فضای مجازی در جامعه انجام می گیرد.

معاون آموزش مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: در بحث آموزش ها هم مراکز آموزشی همانند آموزش و پرورش، حوزه های علمیه،  دانشگاه ها و... عملا کارهای خود را به فضای مجازی منتقل کرده اند، با این وجود باید اذعان داشت که فضای مجازی علاوه بر مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد که به مرور زمان این معایب و مزایا نمایان می شود.

وی اظهار کرد: مسئله دیگری که فعالان مجازی به خوبی بدان واقف اند این است که فضای مجازی به مانند یک شمشیر دو لبه است که هم می تواند سازنده باشد و هم مخرب، لذا باید با فرهنگ سازی و استفاده از داشته های فرهنگی و دینی اجازه ندهیم که این فضا زندگی شخصی ما را تحت الشعاع قرار دهد.

حجت الاسلام خورشیدی بیادامه داد: تداوم آموزش ها در فضای مجازی در صورت ادامه شیوع کرونا در جامعه بدون تعارف لطمات خود را به پیکره آموزش وارد خواهد آورد، زیرا شیوع بی خبر کرونا در جامعه و در مقابل تعطیلی مراکز آموزشی به خاطر جلوگیری از ابتلای بیشتر به کووید۱۹ که در یک بازه زمانی کوتاهی اجرایی شد، باعث گردید که نخبگان و فعالان عرصه فضای مجازی نتوانند آنگونه که شایسته است یک برنامه کامل و بی نقص آموزشی در فضای مجازی را طراحی کنند.

معاون آموزش مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: با وجود اینکه بسیاری از اساتید حوزوی با استفاده از دانش و آموخته های خود ادامه آموزش ها را در فضای مجازی دنبال کرده و می کنند، ولی بازهم آموزش در فضای مجازی هرگز نمی تواند خروجی مناسبی همانند آموزش حضوری و چهره به چهره داشته باشد.

حجت الاسلام خورشیدی در پایان گفت: هیچ کسی از پایان کرونا در جهان خبر ندارد و تعطیلی مراکز آموزشی در سال تحصیلی آینده امری دور از انتظار نیست، بنابراین می طلبد که در این مدت زمان کوتاه برنامه ای کامل و بدون عیب و نقص در فضای مجازی برای مراکز آموزشی به ویژه حوزه های علمیه طراحی شود و در اختیار اساتید و طلاب حوزوی قرار بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha