جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی عباسی

حوزه/ رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای ایجاد اختلال در فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی، ابراز داشت: خوشبختانه، با وجود این سنگ‌اندازی‌ها، که نشان‌دهنده میزان حساسیت دشمنان انقلاب اسلامی در مورد جامعةالمصطفی است، فعالیت‌های علمی و دانشگاهی این مرکز با قدرت انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در  دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران که در قم برگزار شد، به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و ابراز داشت: پیش از انقلاب اسلامی، تعداد محدودی از طلاب غیرایرانی در حوزه علمیه قم حضور داشتند، ولی پس از انقلاب اسلامی، استقبال زیادی برای تحصیل در حوزه علمیه قم از سراسر جهان پدید آمد و قم به کانون تحصیل علوم اسلامی در جهان مبدل گشت.

وی، با اشاره به روند شکل‌گیری جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: ساختمان مدرسه حجتیه، که به نام مرحوم آیت‌الله حجت شناخته می‌شود، نخستین مدرسه‌ای بود که به طلاب غیرایرانی اختصاص یافت و نقطه آغازین فعالیت‌های جامعةالمصطفی به شمار می‌آید و امروز نیز این مدرسه با نام «مجتمع آموزش عالی فقه» شناخته می‌شود.

رئیس جامعةالمصطفی، در ادامه، به بیان ویژگی‌های علمی و آموزشی جامعةالمصطفی پرداخت و خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی، از برکات انقلاب اسلامی است که در بسط و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر جهان نقش بسیار مهمی ایفا نموده است و گسترش‌دهنده عقبه فکری و معرفتی انقلاب به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای ایجاد اختلال در فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی، ابراز داشت: خوشبختانه، با وجود این سنگ‌اندازی‌ها، که نشان‌دهنده میزان حساسیت دشمنان انقلاب اسلامی در مورد جامعةالمصطفی است، فعالیت‌های علمی و دانشگاهی این مرکز با قدرت انجام می‌شود.

رئیس جامعةالمصطفی احیا و نگه‌داری مدرسه علمیه حجتیه را اقدامی بسیار مهم و ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه حجتیه، که مجتمع آموزش عالی فقه در آن مستقر است، قریب به صد سال پیش به همت مرحوم آیت‌الله حجت تأسیس گردید و از نمادهای مهم حوزه جدید قم به شمار می‌آید. امیدواریم مرمت و بازسازی این بنای علمی، به الگویی برای نگه‌داری و مرمت آثار ارزشمند تاریخی  مبدل گردد.

آقای عبوری نیز در این جلسه، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، ابراز داشت: ساختمان مدرسه علمیه حجتیه از بناهای ارزشمند تاریخی در قم به شمار می‌آید و با پیگیری‌های خوب صورت‌گرفته، مرمت این اثر کم‌نظیر در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفت.

وی به سرانجام رساندن مرمت این اثر فاخر دینی و تاریخی را بسیار مهم دانست و گفت: تلاش می‌شود تا پایان شهریورماه، فاز یک این پروژه شامل مقاوم‌سازی، مرمت، نمای ساختمان و تأسیسات به پایان برسد. ان‌شاءالله پس از پایان فاز نهایی، این بنا به عنوان یک اثر تاریخی ارزشمند در کشور شناخته خواهد شد.

شایان ذکر است: در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین تلخابی، رئیس مجتمع آموزش عالی فقه، توضیحاتی درباره روند اقدامات صورت‌گرفته در زمینه مرمت و بازسازی مدرسه علمیه حجتیه ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha