یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
image-20210527112714-1.jpeg

حوزه/ اگر مستضعفین بخواهند پیروز شوند، باید تلاش کنند خودشان را از وضعیت استضعاف خارج کنند و اگر از وضعیت استضعاف خارج شوند، خداوند متعال فرموده است ولو دشمن شما قوی باشد، من شما را پیروز خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نجف لک زایی در نشست مجازی «رویکردی تمدنی به آینده مسئله فلسطین» سخنان خود را با گرامی داشت یاد نام شهدای مقاومت به ویژه شهید شیخ احمد یاسین، شهید عباس موسوی، شهید فتحی شقاقی، شهید عماد مغنیه، شهید عبدالعزیز رنتیسی، شهید ابومهدی المهندس و شهید برجسته مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز کرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سخنان خود به آیه پنج سوره قصص گفت: موضوع سخن بنده درباره آینده مستضعفین از نگاه قرآن کریم است و نکته ای در این آیه وجود دارد، آن است که در برابر مستضعفین، مستکبرین هستند و اما اگر مستضعفین بخواهند پیروز شوند، باید تلاش کنند خودشان را از وضعیت استضعاف خارج کنند و اگر از وضعیت استضعاف خارج شوند، خداوند متعال فرموده است ولو دشمن شما قوی باشد، من شما را پیروز خواهم کرد. و در این سوره اشاره شده است که اراده خدا همین است که مستضعفان را پیروز خواهد کرد.

وی به آیه ۱۵ سوره فصلّت اشاره و تصریح کرد: مستکبران ویژگی شان این است که بر اساس غیر حق در زمین اقدام می کنند و مستکبران می گفتند چه کسی از ما قوی تر است، اما اراده خداوندی که آنها را آفریده از این ها قوی تر است، لذا خدای متعال در آیه ۱۷۳ سوره صافات می فرماید «چه شهرهای بسیار که از (شهر مکّه) وطن تو که کفّار از آن خارجت کردند محکم بنیان‌تر بود ما اهلش را هلاک کردیم و بر نجات خود هیچ یاوری نداشتند».

وی افزود: ما می توانیم در مورد عزیزانمان در فلسطین این را هم بگوییم بر اساس آیات شریفه که آینده از آن ماست، اگر مسیر مجاهدت و مسیر صبر و تقوا را که در پیش گرفتید، ادامه بدید.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی در پایان به سوره آل عمران اشاره کرد و اظهار داشت: در سوره آل عمران چهار بار به این مطلب اشاره شده است که کلید فتح و پیروزی صبر و مقاومت، صبر و تقوا است و صبر در کنار تقوا و مخصوصاً در آیه پایانی آل عمران آمده است که «ای اهل ایمان، صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مهیّا و مراقب کار دشمن بوده و خداترس باشید، باشد که فیروز و رستگار گردید».

وی با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره آل عمران گفت: در این آیه نیز آمده است «اما اگر شما صبر پیشه کنید و پرهیزکار باشید مکر و عداوت آنان آسیبی به شما نرساند»؛ پاسخ ما این است که آینده از آن مستضعفین است و چنانکه در گذشته هم خدای متعال هر کجا مستضعفین از استضعاف خارج شدند و صبر و تقوا را پیشه خود قرار دادند، آنها را نصرت کرده و در آینده هم همینگونه است و ما با اعتماد به فرمایش خداوند و به صورت قاطع می توانیم بگوییم آینده تمدنی جهان از آن مستضعفین است، مشروط بر اینکه از استضعاف تلاش کنند خارج شوند و وارد عرصه ایمان، تقوا و صبر و مقاومت شوند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: تقوا معنایش این است که در حتما در مسیر صبر و مقاومت و اطاعت از دستورات الهی عمل بکنند و از همه مهم تر به تعبیر زیبای شهید سلیمانی عزیز به ولایت الهی وارد شوند، اگر شبکه ولایت الهی در برابر شبکه ولایت مستکبرین تکمیل شود و همانگونه که این سال ها ما شاهد بسط ولایت در سطح منطقه بودیم، به نظر می رسد که می توانیم امیدوار باشیم به نصرت الهی، چنانچه تاکنون هم همین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای ملت فلسطین این آینده درخشان را می بینیم و خودمان را در کنار ملت فلسطین می بینیم و به کشورهای اسلامی و به افرادی که تاکنون به آرمان فلسطین پشت کرده و خیانت کردند؛ توصیه می کنیم دست از این اقدامات بردارند، ببینند خداوند متعال چه فرموده است، چون آینده از آن حق و مستضعفینی است که صبر، تقوا، ایمان و مجاهدت را پیش روی خودشان دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha