دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسینی خراسانی

حوزه/ ارائه برنامه درست نامزدهای ریاست جمهوری و داشتن کارنامه قوی در عملکرد و دور از طعنه و تهمت و دروغ به رقبا و دوری از شعار سبب اعتماد ملی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیّت انتخابات ۲۸ خرداد از جمله ریاست جمهوری، گفت: شرایط فراهم آمده در انتخابات این دوره ریاست جمهوری، در حقیقت تقابل اسلام و کفر است. دنیای استکبار و همراهان و همدستان و سربازانشان با استفاده از همه توان و امکانات به دنبال خلوت کردن صندوق های رأی هستند.

عضو خبرگان رهبری افزود: واقع بینانه باید بگوییم زمینه هایی برای این داستان در کشور ایجاد و به وجود آمده که از جمله آن ایجاد نارضایتی مردم در بحث معیشت، اقتصاد و... است. این مسائل موجب می شود که تلاش دشمن کارساز واقع شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: نهایت همه دشمنان از امریکا گرفته تا همدستان آنها در داخل کشور و جریان هایی هم به دنبال این هستند که به مردم القاء کنند« رأی بی رأی ». اما نکته مهم این است که فارغ از همه مسائل و اتفاقات و اهداف و برنامه دشمن، سخن ما این است در اینجا تقابل کفر و ضد ارزشها با  دین و اسلام و ارزشهای دینی است. آیا مردم حاضر هستند دست از ارزشهای دینی، خون شهدا و... بردارند و به سمت کفر بروند.

این استاد حوزه بیان داشت: آمدن مردم به سمت ارزش‌ها و اولیای الهی و خون شهدا، یعنی مشارکت حداکثری که همین امر موجب شادی قلب شهدا و اولیای الهی و نارضایتی دشمنان می شود.

وی افزود: از سوی دیگر پشت کردن به صندوقها و عدم حضور در انتخابات، یعنی شاد کردن استکبار و ایادی آنها و قهر با ارزش‌های دینی. آنچه ما از مردم ایران اسلامی می دانیم و  شناخت داریم این است که آنها حاضر نیستند با عدم حضور استکبار را شاد کنند. این بار هم مانند گذشته پای صندوق های رأی خواهند آمد و دشمن را ناامید خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: نکته دیگر مسئله رعایت اخلاق انتخاباتی و تأیید یا عدم تأیید شورای نگهبان است. که بعضی از عدم تأیید نه تنها نگران نشدند، بلکه در بیانیه خودشان همراهی با انتخابات و تشویق مردم به حضور  در انتخابات را اعلام کردند و رهبر انقلاب هم از آنها قدردانی کرد. اما بعضی افراد هم بودند این کار را تنها انجام ندادند، بلکه به قول خودشان انتخابات را هم تحریم کردند که با این کار در واقع به خودشان ضربه زدند و سبب بی اعتباری افکار عمومی از خودشان شدند.

عضو خبرگان رهبری افزود: روی سخن ما، با کسانی است که تأیید شدند؛ این افراد در مناظرات انتخاباتی و... اخلاق و انصاف را رعایت کنند و اگر نامزدی وعده های غیر علمی و کارشناسی و نشدنی برای جلب آراء به مردم می دهد،  با رعایت ادب و اخلاق دینی و اسلامی و با منطق سخن او را نقد کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: کاندیدا ها، سعی کنند وعده های نشدنی برای جلب آراء به مردم ندهند که از نگاه مردم متهم به دروغ گویی شود. کارنامه  و برنامه خود را به مردم ارائه کنند تا مردم بتوانند تصمیم گیری درستی کنند.

این استاد حوزه بیان داشت: کاندیداها  سعی کنند حرف های عالمانه و صادقانه و منطقی در مناظرات مطرح کنند و از ایجاد هر گونه بی اخلاقی، تنش و التهاب در جامعه بپرهیزند. مردم بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب حرف شعاری زیاد شنیده اند. باید صداقت را در گفتار و عمل کاندیداها احساس کنند تا به سمت آنها جلب شوند.

وی افزود: قطعا ارائه برنامه درست و داشتن کارنامه قوی در عملکرد و دور از طعنه و تهمت و دروغ و دوری از شعار سبب اعتماد ملی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: اگر کسی در بین مردم تنش ایجاد نکند، التهاب آفرینی نکند و در مناظرات وارائه برنامه با مردم،نظام و رهبری صادق باشند، اعتقاد ما این است که این دوره از مشکلات به زودی تمام خواهد شد و شاهد تحول در مسائل مختلف خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha