جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه فیضیه قم

حوزه/ مراسم یوم الله ۱۵ خرداد و سالروز شهادت رئیس مکتب شیعه امام جعفرصادق(ع) با حضور علما، اساتید، طلاب حوزه های علمیه و عموم شهروندان قم در صحن مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، این مراسم معنوی به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم و با اطلاع رسانی از زمان برگزاری این مراسم عصر امروز در مدرسه مبارکه فیضیه قم برپا شد.

این گزارش می افزاید، پس از قرائت قرآن کریم و مداحی توسط ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون فلسفه قیام ۱۵ خرداد و انتخابات پیش رو، سخن گفت.

لازم به ذکر است، در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم آمده است: قیام خونین و حماسه آفرین یوم الله ۱۵ خرداد؛ حرکتی الهی ازسوی مردم موحّد وخداجو، نقطه عطف تاریخ، مبداء و سرآغاز نهضت اسلامی ایران است. قیام لله برخاسته ازخاستگاه مذهبی و برگرفته از شعله‌های فروزان نهضت سیدمظلومان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مقابل دستگاه استبداد بنی امیه علیهم اللعنه و فداکاری ملّت شجاع و متدیّن ایران در سایه فداکاری سیدالشهداء علیه السلام بود.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: اولین خروش سراسر شکوهمند تاریخی و تاریخ ساز مردم مسلمان و مبارز که دستاورد بزرگ آن، پیروزی ۲۲ بهمن ۵۷ بود و موج آن، هیچگاه از جوش و خروش نمی‌افتد. روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان و ضامن استقلال کشور که هرگز از خاطره ها محو نخواهد شد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در اهمیّت بزرگداشت روزی با این عظمت همین بس که به فرموده احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) و ارزش‌های انسانی، حضرت امام خمینی (ره)، «بزرگداشت روز حماسه آفرین ۱۵ خرداد، بزرگداشت ارزش های انسانی درطول تاریخ است. همان سان که بزرگداشت روز سرنوشت ساز عاشورا، بزرگداشت اسلام و قرآن کریم است. ملت شریف ما، بلکه ملّت های مظلوم، از هرچه غفلت کنند از این دو روز الهی نباید غفلت کنند... د. باید در پناه قضیه عاشورا، مصیبت جانسوز ۱۲ محرم و ۱۵ خرداد زنده و جاوید بماند... . برملّت شریف ماست که این ایام الله را که هدیه هایی از عالم غیب ربوبی است، باجان و دل حفظ وباچنگ و دندان نگهداری کنند.»

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha