یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 962854
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
انتخابات 1400

حوزه/ رهبر معظم انقلاب معیارهایی را برای کاندیدای اصلح ریاست جمهوری بیان داشته‌اند تا راهبر مردم برای انتخاب فردی اصلح برای این مسئولیت مهم و خطیر باشد؛ این معیارها ریشه در آموزه‌های اسلامی و انقلابی دارد و بادقت و ظرافت بیان شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدعلی مشایخی‌پور، استادیار گروه معارف اسلامی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در سلسله یادداشت هایی به تبیین اهمیت انتخابات و لزوم مشارکت حداکثری مردم پرداخته است که تقدیم می شود.

۲۸ خرداد ۱۴۰۰ موعد انتخابی دیگر برای برگزینی عالی‌ترین مسئول اجرایی کشور  توسط مردم است؛ انتخاب رئیس‌جمهور توسط مردم عالی‌ترین، پراثرترین و رسمی‌ترین نقش و حقی است که انقلاب اسلامی برای جویاگری و میدان‌دهی به خواست و نظر مردم در نظر گرفته است. در سوی دیگر دقت نظر  مردم در کیفیت انتخاب بسیار مهم و البته حیاتی است چراکه هر میزان فرد منتخب به شایستگی و اصلحیت برای مسئولیت مذکور نزدیک‌تر باشد پیشبرد و انجام شایسته وظایف بیشتر و بهتر متصور خواهد بود.
کدام شرایط و معیارها کاندیدای اصلح را به نمایش می‌گذارد؟ رهبر معظم انقلاب معیارهایی را برای کاندیدای اصلح ریاست جمهوری بیان داشته‌اند تا راهبر مردم برای انتخاب فردی اصلح برای این مسئولیت مهم و خطیر باشد؛ این معیارها ریشه در آموزه‌های اسلامی و انقلابی دارد و بادقت و ظرافت بیان شده است. بی‌تردید اگر این معیارها توسط مردم مورد عنایت قرار گیرد فرد منتخب خواهد توانست بایسته و شایسته وظایف و امورات گسترده تعریف شده را به انجام رسانده و اهداف و آرمانهای انقلاب را با قدرت و قوت جویاگر باشد. 
نوشتار پیش رو تمرکز خود را بر تشریح و تبیین ویژگی‌های کاندیدای اصلح توسط رهبر معظم انقلاب قرار داده است. بی‌شک تشریح شایسته این موارد خواهد توانست مردم عزیز و فهیم کشورم  را در انتخاب کاندیدی اصلح راهنما و راهبر باشد؛ همان انتخابی که به‌عنوان یک حق برای آنان تعریف شده است اگرچه در یک سطحی فراتر تکلیفی سنگین برعهده آنهاست.
رجای واثق است در پرتو توجه به این معیارها، فردی از دل صندوق‌های رأی بیرون خواهد آمد که در میان کاندیدای موجود قوی‌ترین و شایسته‌ترین فرد برای پوشیدن خلعت خدمتگزاری انقلاب و مردم در عالی‌ترین سطح ممکن آن است و  البته برکات مادی و معنوی این انتخاب آگاهانه و اصلحانه، فراوان، گسترده و  مستمر خواهد بود. ان‌شاء الله
با ما همراه باشید
ادامه دارد...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha