پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 962870
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
کارگاه نویسندگی در فضای مجازی

حوزه/ کارگاه نویسندگی در فضای مجازی با صد کلمه به همت معاونت فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران برگزار شد.

فاطمه اسفندیاری معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران گفت: باتوجه به نقش و جایگاه خواهران طلبه در فضای مجازی و ضرورت فعالیت بانوان در این عرصه، معاونت فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران اقدام به برگزاری کارگاه نویسندگی در فضای مجازی کرد.

وی ادامه داد: در این کارگاه که با همکاری قرارگاه مجازی انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار شد، معاونین فرهنگی، دانش آموختگان و طلاب مدارس علمیه استان تهران حضور داشتند که با شیوه نویسندگی در فضای مجازی و ضرورت فعالیت در این عرصه آشنا شدند.

در این نشست، حجت الاسلام حسنی به تبیین اهمیت و ضرورت نویسندگی در فضای مجازی پرداخت و گفت: دنیای مجازی دنیای پرسرعت و با جاذبه های بصری هست که کنشگران آن را رقم می زنند.

وی ادامه داد: معمولا ما در فضای مجازی منفعل هستیم و عکس العمل نشان می دهیم مگر در زمانی که خودمان توانمند باشیم بنابراین اگر فرد توانمند باشد به کنشگر و فعال تبدیل می شود.

این فعال فضای مجازی افزود: یکی از این توانمندی ها یادداشت نویسی است که در فضای مجازی با قالب های مختلفی ارائه می شود و لازم است فعالان عرصه مجازی و مبلغین با این قالبها آشنا باشند.

حجت الاسلام حسنی، توجه به نوع مخاطب و شناخت ویژگی های مخاطبان را لازم برشمرد و گفت: بر همین اساس متن نوشته باید از یک اصولی پیروی کند که بر مخاطب اثر بگذارد و مخاطب از متن تاثیر بپذیرد و اگر تمایل داشت نشر دهد،بنابراین متن کوتاه و انتخاب تیتر مناسب امری لازم و ضروری است.

وی افزود: در متن نویسی مجازی باید نقطه زن عمل کرد و از کلی گویی پرهیز نمود؛ و با جنبه نو و جدید مطالب را بیان کرد.

در ادامه این کارگاه، حجت الاسلام عالمی به تبیین عرصه های مختلف کارکرد فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی دو عرصه برای کار کردن و عملیاتی کردن دارد، اول اینکه ما به عنوان یک مدافع یا به صورت ایجاد یک موج رسانه ای فعالیت داشته باشیم.

وی ادامه داد: عرصه دوم، عرصه ای است که افراد به صورت حقیقی نقش آفرینی می کنند، و قطعا فعالیت در این عرصه به دلیل ارتباط افراد با نزدیکان،آشنایان ، دوستان و ... موثرتر بوده و اثرگذاری خیلی حقیقی تر است.

حجت الاسلام عالمی، در پایان ترسیم خطوط قرمزِ فعالیت در فضای مجازی را لازم برشمرد و گفت: در فضای مجازی هر فردی باید برای خود خطوط قرمزی را ترسیم نماید و بر اساس همین خطوط قرمز فعالیت خود را ادامه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha